l90-gearbox-automatic-repairshop

تعمیر گیربکس ال نود اتومات ال ۹۰ شامل موارد زیر می باشد.

در این مقاله برای شما همه ی مسائل مربوط به گیربکس خودرو ال نود اتومات که ممکن است ذهن شما را درگیر کند توضیح داده و انواع ایرادهایی که ممکن است خودرو ال ۹۰ مجهز به گیربکس اتوماتیک شما با با آن مواجه شود را تشریح کرده ایم همچنین


۱.زمان تقریبی تعمیر

۲.هزینه تعمیر

۳.راه های جلوگیری از خرابی گیربکس اتوماتیک

۴.انواع قطعات موجود در گیربکس اتوماتیک را توضیح داده ایم.

❗️گروه تخصصی گیربکس یار اشکلات ذیل را در گیربکس ال ۹۰ اتومات تعمیر می کند :

1. تقه (ضربه) زدن و گاز هرز خوردن هنگام شروع حرکت یا تعویض دنده در حالت سرد و گرم.

2.ضربه ی شدید هنگام توقف در پشت چراق قرمز

3. مکث و تخیر در درگیر شدن دنده در شروع حرکت

4.صدای زوزه یا هر صدایی از داخل گیربکس

5.افت شتاب و قدرت در سربالایی ها

6.گیر کردن بر روی یک دنده(دنده ی سه)

7.عوض نکردن یا دیر عوض کردن دنده

8.روشن شدن چراغ های مربوط به گیربکس (چراغ شبیه فنر).

9.روغن ریزی مربوط به گیربکس

10.نشان ندادن یا اشتباه نشان دادن حالت دنده در پشت آمپر

11.خلاص کامل شدن و جلو یا عقب نداشتن

پوستر ویدئو تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ l90

فهرست مطالب نمایش

علائم خرابی شیر برقی گیربکس ال نود اتومات

یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک گیربکس که یک چراغ زرد رنگ شبیه فنر است ( همراه با ضربه زدن ناگهانی)میتواند خراب شدن شیر برقی گیربکس اتوماتیک ال۹۰ باشد در ادامه علائم خرابی شیر برقی و چگونگی کارکرد آن را توضیح داده‌ایم

علت روشن شدن چراغ گیربکس ال نود اتومات

رفع ایراد روشن شدن چراغ چک گیربکس ال ۹۰ اتومات

چراغ چک گیربگس اتوماتیک ال۹۰

نکته:مشکلی که برای بسیاری از مالکان رنو ال ۹۰ مجهز به گیربکس اتوماتیک پیش می‌آید این است که هنگامی که ماشن سرد است و اقدام به رانندگی می‌کنند هنگام تعویض دنده خودرو تقه میخورد و چراغی شبیه به فنر که چراغ چک گیربکس است روشن میشود.

گاهی اوقات زمانی مدتی رانندگی میکنید و خودرو گرم می‌شود هنگام تعویض دنده خودرو تقه خورده و چراغ چک گیربکس روشن می‌شود.

که به این حالت حالت اضطراری می‌گویند .

 

در این حالت ها  حرکت خودرو سنگین شده و عمل تعویض دنده انجام نمی‌شود و عدد دنده در حالت منوآل نشان داده نمی‌شود.

در این حالت باید خودرو را متوقف کرده و اقدام به خاموش و روشن کردن خودرو کنیم.

تا به طور موقت خودرو درست شده و به تعمیرگاه مراجعه شود.

❗️نکته:در صورتی که خودرو در حالت اظراری رفته است نباید با آن رانندگی کرد

در صورت رانندگی با خودرو در این شرایط فشار زیادی به گیربکس آمده و باعث ایجاد آسیب جدی در گیربکس میشود در که بعضی از موارد به سوختن گیربکس منجر می‌شود.

گیربکس ساندرو با ال ۹۰ اتومات یکسان است

در ادامه با دیگر ایراد های گیریکس اتوماتیک خودرو ال۹۰ آشنا شوید

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرد

۰۹۱۲۴۸۶۴۰۹۵

۰۹۳۹۴۸۶۲۹۷۰

❗️علت ضربه در حالت R یا D اول صبح یا زمانی که ماشین سرد است.

یکی از ایرادهای که ممکن است برای مالکان خودروهای ال نود l90 مجهز به گیربکس اتوماتیک به وجود بیاید این است که زمانی که خودرو را برای چندین ساعت خاموش کرده و خودرو کاملا سرد شده در اولین استارت و گذاشتن خودرو بر روی دنده عقب یا دنده جلو قبل از اینکه پای خود را از روی ترمز بردارند ضربه را حس می کند که این ضربه پس از چند دقیقه کار کردن خودرو و گرم شدن آن به مرور کاهش پیدا کرده و از بین می رود برای رفع این ایراد نیاز به باز شدن کامل گیربکس نیست و متخصصین تعمیرگاه گیربکس یار این ایراد را برای شما در هفته کمتر از ۲ ساعت با کمترین هزینه رفع خواهند کرد.

 

❗️ ایراد تقه زدن ابتدای حرکت و هنگام توقف ال۹۰ اتومات

نوع ایراد به این صورت است که وقتی خودرو ال ۹۰ رانندگی داغ می‌شود و دمای آب از خط ۲ می‌گذرد. هنگام توقف خودرو یک ضربه می‌زند به طوری که انگار کسی از پشت به ماشین شما کوبیده است حالت دیگر این ایراد به این صورت است که هنگامی که ترمز کرده‌اید و سرعت شما زیر ۱۰ کیلومتر در ساعت رسیده است موقع گاز دادن دوباره خودرو گاز خلاص خورده و سپس با یک ضربه شروع به حرکت می‌کند

❗️علت گاز هرز خوردن در اول حرکت یا هنگام تعویض دنده.

شاید برای شما پیش آمده باشد زمانی که با خودرو تندر ۹۰ مجهز به گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته در حرکت هستین خودرو در هنگام تعویض دنده ، دنده بعدی را عوض کرده اما خودرو گاز خلاص بخورد و با گاز دادن دور موتور بالا برود اما خودرو حرکت نکند ایراد معمولاً از معیوب شدن قطعات مصرفی داخل گیربکس به وجود می آید و این بدین معنا است که خودروی شما باید برای سرویس های دوره ای گیربکس و تعویض قطعات مصرفی به متخصص گیربکس اتوماتیک واگذار شود.

⚙️در صورت بی اعتنایی به این مسئله باعث وارد شدن خسارات جدی و حتی سوختن گیربکس خودرو خود خواهید شد.

روش خلاص کردن دست دنده خودرو تندر ۹۰ مجهز به گیربکس اتوماتیک زمانی که خودرو به دلیل نداشتن باطری یا دلایل دیگر از حالت پارک در نمی آید

●این اموزش برای ساندرو و ال ۹۰ اتومات یکسان است.

گیربکس ال ۹۰ اتومات دارای یکسری قطعات مصرفی می باشد که در طی کیلومتری مشخص باید تعویض شود و در صورت تمام شدن و مستهلک شدن نیاز به تعویض و گیربکس نیاز به سرویس کلی دارد .

در ادامه تمامی قطعات مصرفی گیربکس اتوماتیک تندر ۹۰ را برای شما همراه با ویدیو و توضیحات گذاشتیم برای آشنایی با قطعات مصرفی گیربکس و هزینه های آن تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مشخصات گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ اتومات (AL4)

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰
تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

خودرو رنو ال۹۰ حاویه گیربکس چهار سرعته اتوماتیک ساخت کشور فرانسه می باشد این خودرو با نام انحصاری DP0 به گیربکس AL4 معروف است.
گیربکس بر روی بسیاری از خودرو های ساخت کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل زیاد بودن خودروهای فرانسوی در ایران یکی از پرمصرف ترین گیربکس های اتوماتیک حال حاضر ایران به حساب می آید.

برای مثال این گیربکس بر روی خودروهای گروه پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۷ پژو پارس با موتور TU5 و در گروه خودروسازی رنو در خودروهای مگان و ساندرو و داستر و ال90 و در گروه سیتروئن بر روی سیتروئن C5 و زانتیا اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفته است.

در ادامه در رابطه با تعمیرات و انواع خرابی ها و عیب یابی و راه های پیشگیری از خرابی و سرویس و نگهداری گیربکس اتوماتیک
ال ۹۰ یا همان AL4 مطالبی را خدمت شما ارائه میدهیم

قیمت گیربکس رنو ال ۹۰ اتومات :

 برای اطلاع از قیمت گیربکس اتوماتیک ال۹۰ با اجرت نصب در تعمیرگاه گیربکس یار تماس بگیرید و گیربکس مذکور دارای شش ماه گارانتی می باشد جهت اطلاعات بیشتر با شماره   09124864095 تماس  حاصل نمایید

قیمت شیر برقی گیربکس ال۹۰ اتوماتیک

دوستان در رابطه با قیمت شیر برقی گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ باید یک نکته را مد نظر قرار داد و آن این است که با توجه به تحریم‌ها و سخت شدن واردات جنس اورجینال و اصلی شیر برقی اورجینال رنو در بازار بسیار محدود شده باتوجه به اینکه شیر برقی یک قطعه مهم حساس در عمکلرد گیربکس اتوماتیک و تعویض دنده ی آن می‌باشد باید جنس درجه یک آن استفاده شود قیمت شیر برقی در بازار با توجه به درجه‌بندی کیفیت و چینی یا اصلی بودن آن از یک میلیون تومان دو میلیون تومان نوسان می‌کند.برای اطلاعات بیشتر به صفحه علائم خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک مراجعه نمایید

ما به عنوان تعمیرکار گیربکس اتوماتیک با توجه به شناخت این قطعات سعی در استفاده از بهترین قطعات موجود در بازار کرده‌ایم تا این قطعات هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ عمر بهترین باشند.

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک ال۹۰

مهمترین نکته در رابطه با سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک تندر ۹۰ به این نکته می توان اشاره کرد که به دلیل وجود داشتن فیلتر روغن یا صافی روغن این مدل گیربکس اتوماتیک در داخل گیربکس باید بسیار نسبت به تعویض روغن این گیربکس توجه زیادی کرد چراکه در صورت تاخیر در تعویض روغن از تاریخ مشخص شده به مرور زمان روغن گیربکس اتوماتیک تندر۹۰ کثیف شده و به دنبال آن فیلتر گیربکس اتوماتیک ال۹۰ را نیز کثیف میکند و با کثیف شدن فیلتر گرفتگی در فیلتر گیربکس به وجود می آید و فیلتر اصطلاحا کیپ می‌شود. که این امر با عیوبی مانند ضربه زدن و گاز هرز همراه خواهد بود و برای تعویض این فیلتر باید گیربکس به طور کامل از روی خودرو پیاده شده و به طور کامل اوراق شود که این امر باعث بروز هزینه‌های زیادی برای مالک خودرو می باشد.
لذا توصیه تیم فنی تعمیرگاه تخصصی گیربکس یار به مالکان این خودروها این است که نسبت به تعویض روغن در زمان مشخص حساسیت و وسواس بیشتری داشته باشند.


هشدار :استفاده از دستگاه ساکشن (مغازههای تعویض روغنی )سبب خرابی گیربکس اتوماتیک
ال۹۰ al4 می شود!!

دومین نکته در رابطه با تعویض روغن گیربکس اتومات ال ۹۰ عدم استفاده از دستگاه ساکشن برای تخلیه کامل حجم روغن در این مدل گیربکس ها می باشد.
زمانی که شما برای تعویض روغن اقدام می کنید با باز کردن پیچ تخلیه تنها نصف حجم روغن که ۳ لیتر از کل شش لیتر حجم روغن داخل گیربکس است خالی می شود و برای خالی کردن کامل حجم روغن باید از دستگاه ساکشن استفاده شود.
در حقیقت زمانی که شما با استفاده از دستگاه ساکشن اقدام به خالی کردن کامل حجم روغن گیربکس می‌کنید با ساکشن و مکش تمامی ضایعات روغن سوخته و رسوبات داخل گیربکس را به داخل فیلتر یا همان صافی روغن گیربکس راهی می کنید و همین باعث گرفتگی یا کیپ شدن فیلتر روغن موجود در گیربکس اتوماتیک
ال۹۰  شما می شود
بسیاری از مالکان خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک رنو ال۹۰  بعد از تعویض روغن با استفاده از دستگاه ساکشن با کارشناسان ما تماس می گیرند و در رابطه با وجود مشکلاتی مانند عدم روان بودن خودرو ،گاز هرز خوردن و ضربه زدن در حین تعویض دنده ها شکایت می کنند.
و تمام این مشکل ها به نسبت مرور زمان به خسارت های زیادی منتهی میشود که ناشی از عدم اطلاع از روش های نگهداری مدل گیربکس اتوماتیک رنو ال۹۰  یا همان al4 میباشد.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو ال نود اتومات

مجموعه گیربکس یار برای رفع این مشکل و تعویض حجم کامل روغن گیربکس اتوماتیک از یک ابزار ویژه که بسیار متفاوت با دستگاه ساکشن می باشد بهره می گیرد که هیچگونه آسیبی به فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک شما در زمان تعویض روغن وارد نمی شود وبا استفاده از بهترین روغن های با کیفیت و دارای ضمانت ،تمامی روغن داخل گیربکس اتومات را با شستشوی کامل در حضور شما مشتریان محترم تعویض می کند.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ال۹۰ هر ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر به صورت کامل (۶ لیتر) میباشد.

برای تعویض روغن از پیچ تخلیه به صورت نصفه یا ۳ لیتر می‌بایست هر ۱۵ الی ۲۰ هزار کیلومتر اقدام به تعویض روغن کرد

سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک تندر ۹۰

در گیربکس های اتوماتیک ال۹۰ یا همان AL4 یکسری قطعات مصرفی وجود دارند که طبق تعرفه کمپانی سازنده این گیربکس باید پس ازطی 100 الی 160 هزار کیلومتر سرویس گیربکس انجام شود و این قطعات مصرفی تعویض شوند که در صورت عدم توجه به این مسئله بعد از تمام شدن موعد مشخص شده برای سرویس؛ گیربکس با ایرادهایی که در بالا ذکر شد مواجه می‌شود که مالک خودرو بعد از مراجعه به تعمیرگاه و باز کردن گیربکس برای تعمیر علاوه بر پرداخت کردن هزینه‌های مربوط به قطعات مصرفی باید هزینه‌های اضافه تر بابت خسارت ناشی از بی توجهی و عدم سرویس به موقع گیربکس پرداخت کند.

زیرا در صورت عدم سرویس به موقع گیربکس این مسئله باعث خراب شدن دیگر قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک شما نیز می شود.

باند ترمزی گیربکس اتومات ال ۹۰

باند ترمزی گیربکس اتوماتیک AL4 یا ال۹۰

 

در رابطه با باندهای ترمزی باید گفت که عملکرد این بانک ها شبیه به عمل کردن لنت های چرخ می باشد همانطور که لنت ترمز خودروها بعد از پیمایش کیلومتری مشخص تمام می شوند باندهای ترمزی هم بعد از از پیمایش ۱۰۰ الی ۱۶۰ هزار کیلومتر در داخل گیربکس اتومات تمام می شود اما مسئله مهم تر این است که اگر این باندها در زمان مشخص شده تعویض نشود باعث تراشیدن و خراب کردن کاسه ای که داخل آنها قرار گرفته اند میشود مانند لنت ترمزی که تمام شده و دیسک چرخ را میخورد دیسک را خراب میکند.پس مالکان خودروهای دارای گیربکس اتومات که به خودرو خود توجه دارند می بایست این نکات را فراموش نکنند و با سرویس به موقع گیبرکس اتومات خود از هزینه های بسیار بالا جلوگیری نمایند.

شیر برقی گیربکس رنو ال ۹۰ اتومات

شیر برقی دومین قطعه مصرفی و پرکاربرد گیربکس اتومات ال 90یا al4

شیر برقی گیربکس اتوماتیک AL4 یا ال 90

در رابطه با شیر برقی ها گیربکس اتوماتیک ال۹۰ یا al4 باید گفت که شیر برقی از یک هسته با خاصیت الکترومغناطیسی و یک فنر و یک سیم پیچ یا سلف که قطعه ای برقی است تشکیل شده ،شیر برقی ها بسته وظیفه ی آنها کاربردهای مختلفی در گیربکس اتوماتیک دارند

اما رایج ترین کار شیر برقی ها در گیربکس اتوماتیک باز و بسته کردن مسیر روغن برای درگیر شدن کلاچ ها و تعویض دنده ها می باشد.
و در صورت خرابی شیربرقی گیربکس با ایراد ضربه یا اصطلاحاً تقه مواجه می‌شود.
این شیر برقی ها نقش بسیار کاربردی را در تمامی گیربکس های اتوماتیک ایفا می کنند.

علت روشن شدن چراغ  چک گیربکس اتومات رنو ال۹۰

چراغ چک گیربگس اتومات ال۹۰


زمانی که خودرو در حال حرکت تقه شدیدی بزند و چراغ چک گیربکس که شبیه یک فنر میباشد روشن میشود خودرو به حالت اضطراری در میاید و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود و معمولا این مشکل در حالت سرد بودن خودرو بوجود می اید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود و در بیشتر این موارد کم شدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود دارد معمولا در دستگاه دیاگ عبارت:     Fault in pressure regulation ) variation recommendation) به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار (شیر برقی خراب می باشد) مشاهده می شود اجرت تشخیص وتعویض و تعمیر شیربرقی یک و نیم میلیون تومان می باشد مدت زمان تعمیر حدود 3 ساعت می باشد و شامل گارانتی می باشد.

البته در 10% خودروها که شامل این ایراد هستند نیاز به تعمیر اساسی گیربکس به دلیل خوردگی باند و خرابی توپی و فرار روغن دارند در صورتی که مشکلات فرار روغن و کم بودن روغن را نداشته باشید با تعویض شیر برقی های بالا( سمت چپ ) مشکل نیز رفع می شود جهت اطلاعات بیشتر با شماره   09124864095تماس  حاصل نمایید

کیت رینگ و پیستون ها در گیربکس ال۹۰ یا al4

پیستون های گیربکس ال ۹۰ اتومات، یا همان Al4 با اعمال فشار روغن پشت آن ها باعث درگیری کلاچ ها و تعویض دنده می شوند و جنس لاستیک مانندی دارند که بسته به مرغوبیت روغنی که برای گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود بعد از مدتی خشک شده و نمی تواند صفحات مربوط به خود را به طور کامل فشرده و درگیر کند و باعث هرز گردی یا اصطلاحا بکس و باد کردن در صفحات و سوختن صفحات و در نهایت از سوختن گیربکس میشود.

فیلتر روغن گیربگس اتومات ال نود اتومات

فیلتر روغن و روغن  گیربکس  ال نود اتومات از دیگر قطعات مصرفی هستند

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک ال۹۰
فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک رنو ال۹۰

اصلی بودن فیلتر روغن در تمیز سازی و عدم کاهش فشار روغن نقش بسیارمهمی دارد گاهاً تنها تقلبی بودن فیلتر روغن گیربکس اتومات
ال۹۰ یا AL4 خود به تنهایی میتواند باعث ایراد های بسیاری از جمله سوختن کامل گیربکس شود. گیربکس یار در خصوص کلیه قطعات مصرفی به شما گارانتی می دهد

نمایی از قطعات مهم و مصرفی (کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی و…) داخل گیربکس اتوماتیک AL4

کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی ال نود اتومات

کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی و.. داخل گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ یا al4

نکاتی برای کاهش خرابی گیربکس اتومات رنو ال نود اتومات ال۹۰:

1.هرگز قبل از توقف کامل ،اهرم دست دنده را روی حالت p قرار ندهید.

2.هرگز قبل از توقف کامل اهرم دستبند را روی حالت دی یا r (از جلو به عقب یا عقب به جلو) نگذارید
3.برای بکسل کردن خودرو خاموش هیچگاه از هل دادن و کشیدن خودرو روی زمین حتی زمانی که گیربکس در حالت N قرار دارد استفاده نکنید.

4.برای خودروهای دیفرانسیل عقب یا4WD حتماً باید از خودروبر هایی که که خودرو را به طور کامل حمل میکنند استفاده شود.
5.هرگز برای کم شدن سرعت خودرو از نگه داشتن دسته دنده گیربکس روی دنده های پایین در حالت دستی استفاده نکنید.
6.به هیچ وجه با دور موتور بالاتر از حد نرمال موتور( زمانی که گیربکس در حالت P یا N قرار دارد) اقدام به شروع حرکت و گذاشتن ناگهانی اهرم دست دنده روی حالت D (لانچ) نکنید.

5/5 - (9 امتیاز)

About The Author

سلام محمد طاهری هستم با مدارک برق و مکانیک و تنظیم موتور هودرو های سواری از سازمان فنی حرفه ای کشوری و مدرک بین‌المللی تعمیر گیربکس اتوماتیک و مدرک کارشناسی برق الکترونیک. در خدمت شما برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما...

Comments (11)

    • نیما
    • شهریور 14, 1402 at 11:50 ق.ظ

    ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون

      • admin
      • شهریور 17, 1402 at 01:27 ق.ظ

      خواهش میکنم

    • محمد
    • شهریور 24, 1402 at 14:16 ب.ظ

    درود
    علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ چیه ؟

    • معین
    • شهریور 24, 1402 at 14:17 ب.ظ

    سلام
    زمان تعمیر گاز هرز خوردن بین دنده ۱ ب ۲ هنگام داغ شدن چقدر است؟

      • admin
      • شهریور 26, 1402 at 15:21 ب.ظ

      سلام تعمیر این کار حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان می‌برد

        • احسان
        • دی 13, 1402 at 20:13 ب.ظ

        سلام وقت بخیر
        چراغ چک ماشین روشن شد و با دیاگ خطا را پاک کردن البته هیچ مشکلی در دنده مشاهده نکردم
        نه تقه داشت نه سنگین راه میرفت تعویض دنده ها هم اکی بود
        حالا امروز موقع رانندگی حرف D بعضی وقتا چشمک میزنه
        مشکلی داره؟
        کاری باید انجام بدم؟
        ماشین ال۹۰ هست ۱۳۰ هزارتا هم کار کرده

    • سارا
    • مهر 1, 1402 at 02:33 ق.ظ

    عمر مفید گیربکس اتوماتیک ال۹۰ چقدر است

      • admin
      • مهر 5, 1402 at 01:24 ق.ظ

      عمر گیربکس اتوماتیک ال۹۰ نزدیک به ۴ الی ۷ سال است بعد باید سرویس شود

    • آرمین محمودی
    • آذر 12, 1402 at 11:30 ق.ظ

    اطلاعات خوب و مفیدی است تشکر می کنم

    • محمداسدیان
    • دی 5, 1402 at 09:57 ق.ظ

    باسلام من ال۹۰ دارم وچندوباریه صبح که هواسرده ماشین روشن میشه چراغچک گیربکس روشن میشه وماشین به جلونمیره ولی بادنده عقب کارمیکنه وبعضی وقتیاهم درمسیر چراغ چک ماشین خودشونشون میده وخاموش میشه
    ومن باطری ماشینوقطع میکنم تابرق ماشین ریست بشه مجدد راه میفته
    علت چیه.چکاربایدبکنم

  1. سلام ببخشید آیا گیربکس اتوماتیک گیج بازدید روغن داره؟

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button