Screenshot_20221221-234756_Instagram (1)

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۷ شامل ایراداتی می‌شود که به چند نمونه از شایع ترین آنها میپردازم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 407

تعمیرگاه گیربکس یار ایرادت زیر را با ضمانت بر طرف مینماید:

گاز هرز خوردن هنگام تعویض دنده

عدم کشش خودرو در سر بالایی ها(به سختی حرکت کردن)

ضربه ی شدید هنگام توقف در پشت چراق قرمز

صدای زوزه  از گیربکس

عوض نکردن یا گیر کردن بر روی یک دنده(دنده ی سه)

روشن شدن چراغ های مربوط به گیربکس یا چراغ چک گیربکس

روغن ریزی گیربکس

نشان ندادن یا اشتباه نشان دادن حالت دنده در پشت آمپر

خلاص کامل شدن و جلو یا عقب نداشتن.

شماره تماس جهت مشاوره:  ۰۹۱۲۴۸۶۴۰۹۵    ۰۹۳۹۴۸۶۲۹۷۰

در ادامه با انواع ایراد های گیربکس پژو ۴۰۷ و گیربکس اتوماتیک آن آشنا میشوید


ایراد روشن شدن آلارم چک گیربکس ۴۰۷ (PRND)

تعمیر الارم گیربکس پژو ۴۰۷

تقه زدن گیربکس ۴۰۷ و آلارم گیربکس PRND در پژو ۴۰۷

 

روشن شدن چراغ چک گیربکس ۴۰۷ اول صبح

نکته: گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ پژو ۲۰۶ پژو ۴۰۷ یکسان می‌باشند و ایرادات مشابه هم را دارند.

●یکی از ایرادات رایج در ۴۰۷ اتوماتیک روشن شدن چراغ گیربکس در اول صبح یا زمانی ماشین سرد است که این ایراد به شرح زیر میباشد

زمانی که خودرو را پس چند ساعت خاموشی روشن کرده و اقدام به حرکت می‌کنید با اولین تعویض دنده خودرو یه ضربه زده و چراغ چک گیربکس روشن می‌شود ود دیگر دنده تعویض نخواهد شد و خودرو شنگین شده و در حالت منوال عدد دنده نمایش داده نمیشود‌.

●برای رفع موقت این حالت باید ماشین رو خاموش و روشن کنیم

رفع ایراد روشن شدن آلارم گیربکس یا چراغ چک گیربکس و تقه خوردن همزمان و سنگین شدن و عدم تعویض دنده خودرو .

لازم به ذکر است در این حالت دنده بر روی حالت منوآل نشان داده نمی‌شود

برای رفع مشکل نیازی به باز کردن کامل گیربکس نیست و روی کار ، گیربکس تعمیر میشود زمان تعمیر ۱ الی ۲ ساعت می باشد.

تقه زدن گیربکس ۴۰۷

●گیربکس پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۴۰۷ مشابه هستند

❗️ یکی دیگر از ایرادهای راهی که ممکن است برای ۴۰۷ اتوماتیک به وجود آید ضربه هنگام توقف به صورتی که انگار کسی از پشت به خودرو کوبیده باشد یا اینکه زمانی که ایست کامل کرده اید و مجددا اقدام به حرکت و گاز دادن کنید خودرو گاز خلاص خورده و با ضربه های شروع به حرکت مجدد کند.

این ایراد معمولاً هنگامی که یک ساعت با خودرو رانندگی کرده و خودرو بسیار گرم شده است اتفاق می‌افتد.


مشخصات گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۷

گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۷
گیربکس اتوماتیک ۴۰۷

پژو ۴۰۷ دارای یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک ساخت کشور فرانسه می باشد این خودرو با نام انحصاری DP0 به گیربکس AL4 معروف است.

این گیربکس بر روی بسیاری از خودرو های ساخت کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل زیاد بودن خودروهای فرانسوی در ایران یکی از پرمصرف ترین گیربکس های اتوماتیک حال حاضر کشور ما به حساب می آید.

برای مثال این گیربکس بر روی خودروهای گروه پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۷ پژو پارس با موتور TU5 و در گروه خودروسازی رنو در خودروهای مگان و ساندرو و داستر و ال90 و در گروه سیتروئن بر روی سیتروئن C5 و زانتیا اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته حائز اهمیت در رابطه با این گیربکس این است که این گیربکس یک سری قطعات مصرفی دارد که باید در طی کیلومترهای ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار کیلومتر بسته به نوع رانندگی باید تعویض شوند در واقع گیربکس برای اورهال و سرویس کلی باید باز شود و تا چند سال آینده خیال مالک خودرو از بابت گیربکس راحت شود

در ادامه در رابطه با تعمیرات و انواع خرابی ها و عیب یابی و راه های پیشگیری از خرابی و سرویس و نگهداری گیربکس اتوماتیک
پژو ۴۰۷ یا همان AL4 بحث می کنیم

برای اطلاعات آموزشی بیشتر با کیلیک بر روی نوشته به پیج اینستاگرام ما به آدرس

Gearbox_yar مراجعه کنید.

قیمت گیربکس اتوماتیک 407 :

برای اطلاع از قیمت گیربکس اتوماتیک AL4 با اجرت نصب در تعمیرگاه گیربکس یار تماس حاصل فرمایید، گیربکس مذکور دارای شش ماه گارانتی می باشد جهت اطلاعات بیشتر با شماره   09124864095 تماس  حاصل نمایید

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک 407

 

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۷
فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۷

مهمترین نکته در رابطه با سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک 207 به این نکته می توان اشاره کرد که به دلیل وجود داشتن فیلتر روغن یا صافی روغن این مدل گیربکس اتوماتیک در داخل گیربکس باید بسیار نسبت به تعویض روغن این گیربکس توجه زیادی کرد چراکه در صورت تاخیر در تعویض روغن از تاریخ مشخص شده به مرور زمان روغن گیربکس اتوماتیک ۴۰۷ کثیف شده و به دنبال آن فیلتر گیربکس اتوماتیک ۴۰۷ را نیز کثیف میکند و با کثیف شدن فیلتر گرفتگی در فیلتر گیربکس به وجود می آید که این امر با عیوبی مانند ضربه زدن و گاز هرز همراه خواهد بود و برای تعویض این فیلتر باید گیربکس به طور کامل از روی خودرو پیاده شده و به طور کامل اوراق شود که این امر باعث بروز هزینه‌های زیادی برای مالک خودرو می باشد
به همین دلیل توصیه تیم فنی تعمیرگاه تخصصی گیربکس یار به مالکان این خودروها این است که نسبت به تعویض روغن در زمان مشخص حساسیت بیشتری داشته باشند.

روغن گیربکس پژو ۴۰۷


هشدار :استفاده از دستگاه ساکشن (مغازههای تعویض روغنی )سبب خرابی گیربکس اتوماتیک
۴۰۷ al4 می شود!!

د نکته در رابطه با تعویض روغن گیربکس اتومات ۴۰۷ عدم استفاده از دستگاه ساکشن برای تخلیه کامل حجم روغن در این مدل گیربکس ها می باشد.
زمانی که شما برای تعویض روغن اقدام می کنید با باز کردن پیچ تخلیه تنها نصف حجم روغن که ۳ لیتر از کل شش لیتر حجم روغن داخل گیربکس است خالی می شود و برای خالی کردن کامل حجم روغن باید از دستگاه ساکشن استفاده شود
در حقیقت زمانی که شما با استفاده از دستگاه ساکشن اقدام به خالی کردن کامل حجم روغن گیربکس می‌کنید با ساکشن و مکش تمامی ضایعات روغن سوخته و رسوبات داخل گیربکس را به داخل فیلتر یا همان صافی روغن گیربکس راهی می کنید و همین باعث گرفتگی یا کیپ شدن فیلتر روغن موجود در گیربکس اتوماتیک
۴۰۷  شما می شود
بسیاری از مالکان خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک  ۴۰۷  بعد از تعویض روغن با استفاده از دستگاه ساکشن با کارشناسان ما تماس می گیرند و در رابطه با وجود مشکلاتی مانند عدم روان بودن خودرو ،گاز هرز خوردن و ضربه زدن در حین تعویض دنده ها شکایت می کنند.
و تمام این مشکل ها به نسبت مرور زمان به خسارت های زیادی منتهی میشود که ناشی از عدم اطلاع از روش های نگهداری مدل گیربکس اتوماتیک ۴۰۷  یا همان الفرد میباشد

مجموعه گیربکس یار برای رفع این مشکل بزرگ و تعویض حجم کامل روغن گیربکس اتومات از یک دستگاهی ویژه که بسیار متفاوت با دستگاه ساکشن می باشد بهره می گیرد که هیچگونه آسیبی به فیلتر روغن گیربکس اتومات شما در زمان تعویض روغن وارد نمی شود وبا استفاده از بهترین روغن های با کیفیت و دارای ضمانت ،تمامی روغن داخل گیربکس اتومات را با شستشوی کامل در حضور شما مشتریان محترم تعویض می کند

سرویس دوره ای گیربکس 407 :

در گیربکس های اتوماتیک 207 یا همان AL4 یکسری قطعات مصرفی وجود دارند که طبق تعرفه کمپانی سازنده این گیربکس باید پس ازطی 100 الی 160 هزار کیلومتر سرویس گیربکس انجام شود و این قطعات مصرفی تعویض شوند که در صورت عدم توجه به این مسئله بعد از تمام شدن موعد مشخص شده برای سرویس؛ گیربکس با ایرادهایی که در بالا ذکر شد مواجه می‌شود که مالک خودرو بعد از مراجعه به تعمیرگاه و باز کردن گیربکس برای تعمیر علاوه بر پرداخت کردن هزینه‌های مربوط به قطعات مصرفی باید هزینه‌های اضافه تر بابت خسارت ناشی از بی توجهی و عدم سرویس به موقع گیربکس پرداخت کند.

زیرا در صورت عدم سرویس به موقع گیربکس این مسئله باعث خراب شدن دیگر قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک شما نیز می شود.

قطعات مصرفی گیربکس اتوماتیک ۴۰۷

دو عدد باند ترمزی

باند ترمزی گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۷
باند ترمزی گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۷

باند ترمزی گیربکس اتوماتیک AL4

در رابطه با باندهای ترمزی باید گفت که عملکرد این بانک ها شبیه به عمل کردن لنت های چرخ می باشد همانطور که لنت ترمز خودروها بعد از پیمایش کیلومتری مشخص تمام می شوند باندهای ترمزی هم بعد از از پیمایش ۱۰۰ الی ۱۶۰ هزار کیلومتر در داخل گیربکس اتومات تمام می شود اما مسئله مهم تر این است که اگر این باندها در زمان مشخص شده تعویض نشود باعث تراشیدن و خراب کردن کاسه ای که داخل آنها قرار گرفته اند میشود مانند لنت ترمزی که تمام شده و دیسک چرخ را میخورد دیسک را خراب میکند.پس مالکان خودروهای دارای گیربکس اتومات که به خودرو خود توجه دارند می بایست این نکات را فراموش نکنند و با سرویس به موقع گیبرکس اتومات خود از هزینه های بسیار بالا جلوگیری نمایند.

❗️در ویدیو بالا میتوانید با نحوه ی کار کرد باند و خرابی آن و تاثیرات خرابی آن بر روی قطعات دیگر آشنا شوید.

شیر برقی گیربکس اتومات ۴۰۷

شیربرقی پژو ۴۰۷

شیر برقی گیربکس اتوماتیک AL4 یا ۴۰۷

در رابطه با شیر برقی ها گیربکس اتومات207 یا al4 باید گفت که شیر برقی از یک هسته با خاصیت الکترومغناطیسی و یک فنر و یک سیم پیچ یا سلف که قطعه ای برقی است تشکیل شده ،شیر برقی ها بسته وظیفه ی آنها کاربردهای مختلفی در گیربکس اتوماتیک دارند
اما رایج ترین کار شیر برقی ها در گیربکس اتوماتیک باز و بسته کردن مسیر روغن برای درگیر شدن کلاچ ها و تعویض دنده ها می باشد.
و در صورت خرابی شیربرقی گیربکس با ایراد ضربه یا اصطلاحاً تقه مواجه می‌شود.
این شیر برقی ها نقش بسیار کاربردی را در تمامی گیربکس های اتوماتیک ایفا می کنند.

روشن شدن چراغ  گیربکس پژو ۴۰۷

زمانی که خودرو در حال حرکت تقه شدیدی بزند و چراغ گیربکس روشن شود خودرو به حالت اضطراری در میاید و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود و معمولا این مشکل در حالت سرد بودن خودرو بوجود می اید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود و در بیشتر این موارد کم شدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود دارد معمولا در دستگاه دیاگ عبارت: Fault in pressure regulation variation recommendation

به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار (شیر برقی خراب می باشد) مشاهده می شود اجرت تشخیص وتعویض و تعمیر شیربرقی یک و نیم میلیون تومان می باشد مدت زمان تعمیر حدود 3 ساعت می باشد و شامل گارانتی می باشد.

البته در 10% خودروها که شامل این ایراد هستند نیاز به تعمیر اساسی گیربکس به دلیل خوردگی باند و خرابی توپی و فرار روغن دارند در صورتی که مشکلات فرار روغن و کم بودن روغن را نداشته باشید با تعویض شیر برقی های بالا( سمت چپ ) مشکل نیز رفع می شود جهت اطلاعات بیشتر با شماره   09124864095تماس  حاصل نمایید

کیت رینگ و پیستون ها  گیربکس ۴۰۷

کیت پیستون گیربکس اتومات پژو ۴۰۷

پیستون های گیربکس اتوماتیک ۴۰۷ ، یا همان Al4 با اعمال فشار روغن پشت آن ها باعث درگیری کلاچ ها و تعویض دنده می شوند و جنس لاستیک مانندی دارند که بسته به مرغوبیت روغنی که برای گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود بعد از مدتی خشک شده و نمی تواند صفحات مربوط به خود را به طور کامل فشرده و درگیر کند و باعث هرز گردی یا اصطلاحا بکس و باد کردن در صفحات و سوختن صفحات و در نهایت از سوختن گیربکس میشود

فیلتر روغن و روغن با کیفیت گیربکس اتومات از دیگر قطعات مصرفی

فیلتر روغن گیربکس 407

اصلی بودن فیلتر روغن در تمیز سازی و عدم کاهش فشار روغن نقش بسیارمهمی دارد گاهاً تنها تقلبی بودن فیلتر روغن گیربکس اتومات 407 یا AL4 خود به تنهایی میتواند باعث ایراد های بسیاری از جمله سوختن کامل گیربکس شود. گیربکس یار در خصوص کلیه قطعات مصرفی به شما گارانتی می دهد

نمایی از قطعات مهم و مصرفی (کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی و…) داخل گیربکس اتوماتیک AL4

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو ۴۰۷

کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی و.. داخل گیربکس اتوماتیک 407 یا al4

ساعت گیربکس اتوماتیک 407 چیست

ساعت گیربکس اتوماتیک 407 یا (valve body) یا بلوکه ی هیدرولیک یکی از مهم ترین قسمت های گیربکس اتوماتیک میباشد .

ساعت برای گیربکس مثل قلب برای بدن انسان است . طریقه ی کارکرد ساعت گیربکس اتومات به این صورت است که روغن توسط اویل پمپ به سمت ساعت با فشار فرستاده می‌شود و ساعت این روغن رو به پشت پیستون های گیربکس فرستاده و باعث درگیری کلاچ ها و تشکیل یک دنده و یا تعویض دنده می‌شود.

  علائم خرابی ساعت گیربکس چگونه است؟

 کاهش خرابی،تعمیر گیربکس ۴۰۷:

1.هرگز قبل از توقف کامل ،اهرم دست دنده را روی حالت p قرار ندهید.

2.هرگز قبل از توقف کامل اهرم دستبند را روی حالت دی یا r (از جلو به عقب یا عقب به جلو) نگذارید
3.برای بکسل کردن خودرو خاموش هیچگاه از هل دادن و کشیدن خودرو روی زمین حتی زمانی که گیربکس در حالت N قرار دارد استفاده نکنید.

4.برای خودروهای دیفرانسیل عقب یا4WD حتماً باید از خودروبر هایی که که خودرو را به طور کامل حمل میکنند استفاده شود.
5.هرگز برای کم شدن سرعت خودرو از نگه داشتن دسته دنده گیربکس روی دنده های پایین در حالت دستی استفاده نکنید.
6.به هیچ وجه با دور موتور بالاتر از حد نرمال موتور( زمانی که گیربکس در حالت P یا N قرار دارد) اقدام به شروع حرکت و گذاشتن ناگهانی اهرم دست دنده روی حالت D (لانچ) نکنید.

توربین گیربکس اتوماتیک 407 چیست؟

توربین گیربکس اتومات یا مبدل گشتاور رابط بین موتور و گیربکس اتوماتیک میباشد

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏تهران، خ آزادی ،خ استاد معین، خیابان هاشمی، نرسیده به یادگار، روب رو ی بانک ملی،

تعمیرگاه تخصصی گیربکس یار

در صورت نیاز بفرمایید تا لوکیشن ارسال کنیم
یا در گوگل گیربکس یار را سرچ کنید

09124864095
09394862970

مهندس طاهری

Instagram:gearboxyar

5/5 - (13 امتیاز)

About The Author

سلام محمد طاهری هستم با مدارک برق و مکانیک و تنظیم موتور هودرو های سواری از سازمان فنی حرفه ای کشوری و مدرک بین‌المللی تعمیر گیربکس اتوماتیک و مدرک کارشناسی برق الکترونیک. در خدمت شما برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما...

Call Now Button