IMG-20210907-WA0019

گروه تخصصی گیربکس یار اشکلات ذیل را در گیربکس اتوماتیک مگان تعمیر می کند .

  • 1. تقه (ضربه) زدن و گاز هرز خوردن هنگام شروع حرکت یا تعویض دنده در حالت سرد و گرم.
  • 2.عدم کشش خودرو در سر بالایی ها(به سختی حرکت کردن)
  • 3.ضربه ی شدید هنگام توقف در پشت چراق قرمز
  • 4. مکث و تخیر در درگیر شدن دنده در شروع حرکت
  • 5.صدای زوزه یا هر صدایی از داخل گیربکس
  • 6.افت شتاب و قدرت در سربالایی ها
  • 7.گیر کردن بر روی یک دنده(دنده ی سه)
  • 8.عوض نکردن یا دیر عوض کردن دنده
  • 9.بیش از حد گاز خوردن
  • 10.روشن شدن چراغ Sو برف یا چراغ های مربوط به گیربکس یا آلارم چک گیربکس.
  • 11.روغن ریزی مربوط به گیربکس
  • 12.نشان ندادن یا اشتباه نشان دادن حالت دنده در پشت آمپر
  • 13.خلاص کامل شدن و جلو یا عقب نداشتن

❗️شما میتوانید در این مقاله با گیربکس و ایرادات گیربکس وقطعات مصرفی داخلی گیربکس به طور کامل آشنا شوید.

ایرادات رایج گیربکس اتوماتیک مگان

۱.گاز هرز خوردن بین تعویض دنده‌ها

یکی از ایرادات مهم در گیربکس اتوماتیک مگان یک گاز خلاص یا یک گاز اضافه تعویض دنده‌ها می‌باشد برای مثال در ویدیو بالا ایراد گاز هرز بین دنده یک به دو را مشاهده می‌کنید.

آلارم چک گیربکس پشت آمپر

خطای چک گیربکس مگان در گیربکس اتوماتیک خودرو رنو مگان زمانی که هرگونه ایراد برقی یا مکانیکی به وجود آید آلارم چک گیربکس بر روی پشت آمپر نقش می بندد.

که دلیل روشن شدن آلارم گیربکس باید توسط دستگاه دیاگ بررسی شده و خطای ثبت شده در کامپیوتر گیربکس مشاهده گردد.

زمانی که آلارم چک گیربکس روشن میشود خودرو در هنگام تعویض دنده یک تقه خواهد زد و کشش و زور خودرو کاهش می‌یابد و عمل تعویض دنده انجام نخواهد شد.در واقع گیربگس به دنده ی ۳ منتقل می‌شود.

در این حالت شماره دنده در حالت منوال دست  دنده در پشت آمپر نشان داده نخواهد شد.

به این حالت در گیربکس های اتوماتیک حالت اضطراری گفته می شود.

برای رفع حالت اضطراری در گیربکس باید خودرو را متوقف کرده و خودرو را خاموش و روشن کرد تا به طور موقت خودرو به حالت طبیعی برگردد و شما به نزدیکترین تعمیرگاه مراجعه کرده و ایراد خود را عیب یابی کنید.

در ادامه به دلایل این ایراد می‌پردازیم.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان

یکی از شایع‌ترین ایرادهایی که برای گیربکس اتوماتیک مگان ممکن است به وجود بیاید تقه زدن می‌باشد دلایل بسیار زیادی دارد و گاهی اوقات ممکن است تغییر زدن در گیربکس اتوماتیک مگان دلایل غیر از گیربکس داشته باشد مثل خرابی دسته موتورها خرابی دریچه گاز خرابی شمع خرابی سیستم سوخت رسانی موتور.

در ویدیوی زیر یکی از نمونه‌های تقه زدن که تقه زدن هنگام توقف می‌باشد را برای شما به تصویر کشیدیم و چون گیربکس اتوماتیک ساندرو و مگان یکسان هستند این ایراد را در ویدیو مربوط به ساندرو را برای شما گذاشتیم.

گاز هرز خوردن و خلاص کردن گیربکس اتوماتیک مگان

یکی از ایرادهای نسبتا رایج در گیربکس‌های خانواده رنو مگان گاز هرز خوردن بین تعویض دنده ۱ به ۲ و گاهاً نداشتن دنده ۲ و دنده ۳ میباشد.

مشخصات گیربکس اتوماتیک مگان (AL4)

گیربکس مگان
گیربکس اتوماتیک مگان (AL4)

خودرو مگان دارای یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک ساخت کشور فرانسه می باشد این خودرو با نام انحصاری DP0 به گیربکس AL4 معروف است.

گیربکس بر روی بسیاری از خودرو های ساخت کشور فرانسه مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل زیاد بودن خودروهای فرانسوی در ایران یکی از پرمصرف ترین گیربکس های اتوماتیک حال حاضر کشور ما به حساب می آید.

برای مثال این گیربکس بر روی خودروهای گروه مگان و پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۷ پژو پارس با موتور TU5 و در گروه خودروسازی رنو در خودروهای مگان و ساندرو و داستر و ال90 و در گروه سیتروئن بر روی سیتروئن C5 و زانتیا اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفته است.

در ادامه در رابطه با تعمیرات و انواع خرابی ها و عیب یابی و راه های پیشگیری از خرابی و سرویس و نگهداری گیربکس اتوماتیک مگان یا همان AL4 بحث می کنیم.

قیمت گیربکس اتوماتیک مگان :

قیمت گیربکس اتوماتیک مگان با اجرت نصب در تعمیرگاه گیربکس یار 11 میلیون تومان می باشد و گیربکس مذکور دارای شش ماه گارانتی می باشد جهت اطلاعات بیشتر با شماره   09124864095 تماس  حاصل نمایید

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک  مگان

فیلتر روغن گیربکس اتومات مگان

مهمترین نکته در رابطه با سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک مگان  به این نکته می توان اشاره کرد که به دلیل وجود داشتن فیلتر روغن یا صافی روغن این مدل گیربکس اتوماتیک در داخل گیربکس باید بسیار نسبت به تعویض روغن این گیربکس توجه زیادی کرد چراکه در صورت تاخیر در تعویض روغن از تاریخ مشخص شده به مرور زمان روغن گیربکس اتوماتیک مگان کثیف شده و به دنبال آن فیلتر گیربکس اتوماتیک مگان را نیز کثیف میکند و با کثیف شدن فیلتر گرفتگی در فیلتر گیربکس به وجود می آید که این امر با عیوبی مانند ضربه زدن و گاز هرز همراه خواهد بود و برای تعویض این فیلتر باید گیربکس به طور کامل از روی خودرو پیاده شده و به طور کامل اوراق شود که این امر باعث بروز هزینه‌های زیادی برای مالک خودرو می باشد
به همین دلیل توصیه تیم فنی تعمیرگاه تخصصی گیربکس یار به مالکان این خودروها این است که نسبت به تعویض روغن در زمان مشخص حساسیت بیشتری داشته باشند.

روغن گیربکس مگان

هشدار :استفاده از دستگاه ساکشن (مغازههای تعویض روغنی )سبب خرابی گیربکس اتوماتیک مگان al4 می شود!!!

 نکته در رابطه با تعویض روغن گیربکس اتومات مگان عدم استفاده از دستگاه ساکشن برای تخلیه کامل حجم روغن در این مدل گیربکس ها می باشد.
زمانی که شما برای تعویض روغن اقدام می کنید با باز کردن پیچ تخلیه تنها نصف حجم روغن که ۳ لیتر از کل شش لیتر حجم روغن داخل گیربکس است خالی می شود و برای خالی کردن کامل حجم روغن باید از دستگاه ساکشن استفاده شود
در حقیقت زمانی که شما با استفاده از دستگاه ساکشن اقدام به خالی کردن کامل حجم روغن گیربکس می‌کنید با ساکشن و مکش تمامی ضایعات روغن سوخته و رسوبات داخل گیربکس را به داخل فیلتر یا همان صافی روغن گیربکس راهی می کنید و همین باعث گرفتگی یا کیپ شدن فیلتر روغن موجود در گیربکس اتوماتیک مگان شما می شود
بسیاری از مالکان خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک مگان بعد از تعویض روغن با استفاده از دستگاه ساکشن با کارشناسان ما تماس می گیرند و در رابطه با وجود مشکلاتی مانند عدم روان بودن خودرو ،گاز هرز خوردن و ضربه زدن در حین تعویض دنده ها شکایت می کنند.
و تمام این مشکل ها به نسبت مرور زمان به خسارت های زیادی منتهی میشود که ناشی از عدم اطلاع از روش های نگهداری مدل گیربکس اتوماتیک مگان یا یا همان al4 میباشد

مجموعه گیربکس یار برای رفع این مشکل بزرگ و تعویض حجم کامل روغن گیربکس اتومات از یک دستگاهی ویژه که بسیار متفاوت با دستگاه ساکشن می باشد بهره می گیرد که هیچگونه آسیبی به فیلتر روغن گیربکس اتومات شما در زمان تعویض روغن وارد نمی شود وبا استفاده از بهترین روغن های با کیفیت و دارای ضمانت ،تمامی روغن داخل گیربکس اتومات را با شستشوی کامل در حضور شما مشتریان محترم تعویض می کند.

● به دلیل مشابه بودن گیربکس اتوماتیک رنو مگان و رنو ساندرو ویدیو تعویض روغن رنو ساندرو را که با رنو مگان تفاوتی ندارد برای شما گذاشتیم.

نکته بسیار مهم در رابطه با سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک AL4 یا
مگان :

در گیربکس های اتوماتیک مگان یا همان AL4 یکسری قطعات مصرفی وجود دارند که طبق تعرفه کمپانی سازنده این گیربکس باید پس ازطی 100 الی 160 هزار کیلومتر سرویس گیربکس انجام شود و این قطعات مصرفی تعویض شوند که در صورت عدم توجه به این مسئله بعد از تمام شدن موعد مشخص شده برای سرویس؛ گیربکس با ایرادهایی که در بالا ذکر شد مواجه می‌شود که مالک خودرو بعد از مراجعه به تعمیرگاه و باز کردن گیربکس برای تعمیر علاوه بر پرداخت کردن هزینه‌های مربوط به قطعات مصرفی باید هزینه‌های اضافه تر بابت خسارت ناشی از بی توجهی و عدم سرویس به موقع گیربکس پرداخت کند.

زیرا در صورت عدم سرویس به موقع گیربکس این مسئله باعث خراب شدن دیگر قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک شما نیز می شود.

آلارم چک گیربگس در گیربکس اتوماتیک مگان

زمانی که خودرو مگان در حال حرکت تقه شدیدی بزند آلارم چک گیربکس نمایان شود خودرو به حالت اضطراری در میاید و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود و معمولا این مشکل در حالت سرد بودن خودرو بوجود می اید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود و در بیشتر این موارد کم شدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود دارد معمولا در دستگاه دیاگ عبارت:     Fault in pressure regulation ) variation recommendation) به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار (شیر برقی خراب می باشد) مشاهده می شود اجرت تشخیص وتعویض و تعمیر شیربرقی هفتصد هزار تومان می باشد مدت زمان تعمیر حدود 3 ساعت می باشد و شامل گارانتی می باشد.

البته در 10% خودروها که شامل این ایراد هستند نیاز به تعمیر اساسی گیربکس به دلیل خوردگی باند و خرابی توپی و فرار روغن دارند در صورتی که مشکلات فرار روغن و کم بودن روغن را نداشته باشید با تعویض شیر برقی های بالا( سمت چپ ) مشکل نیز رفع می شود جهت اطلاعات بیشتر با شماره   09124864095 تماس  حاصل نمایید

قطعات مصرفی در تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان (AL4)

 

 

دو عدد باند ترمزی
باند ترمزی گیربکس اتوماتیک AL4 یا

در رابطه با باندهای ترمزی باید گفت که عملکرد این بانک ها شبیه به عمل کردن لنت های چرخ می باشد همانطور که لنت ترمز خودروها بعد از پیمایش کیلومتری مشخص تمام می شوند باندهای ترمزی هم بعد از از پیمایش ۱۰۰ الی ۱۶۰ هزار کیلومتر در داخل گیربکس اتومات تمام می شود اما مسئله مهم تر این است که اگر این باندها در زمان مشخص شده تعویض نشود باعث تراشیدن و خراب کردن کاسه ای که داخل آنها قرار گرفته اند میشود مانند لنت ترمزی که تمام شده و دیسک چرخ را میخورد دیسک را خراب میکند.پس مالکان خودروهای دارای گیربکس اتومات که به خودرو خود توجه دارند می بایست این نکات را فراموش نکنند و با سرویس به موقع گیبرکس اتومات خود از هزینه های بسیار بالا جلوگیری نمایند.

شیر برقی گیربکس مگان

شیر برقی مگان
شیر برقی گیربکس اتوماتیک AL4

در رابطه با شیر برقی ها گیربکس اتومات مگان یا al4 باید گفت که شیر برقی از یک هسته با خاصیت الکترومغناطیسی و یک فنر و یک سیم پیچ یا سلف که قطعه ای برقی است تشکیل شده ،شیر برقی ها بسته وظیفه ی آنها کاربردهای مختلفی در گیربکس اتوماتیک دارند
اما رایج ترین کار شیر برقی ها در گیربکس اتوماتیک باز و بسته کردن مسیر روغن برای درگیر شدن کلاچ ها و تعویض دنده ها می باشد.
و در صورت خرابی آنها گیربکس با ایراد ضربه یا اصطلاحاً تقه مواجه می‌شود.
این شیر برقی ها نقش بسیار کاربردی را در تمامی گیربکس های اتوماتیک ایفا می کنند.

کیت رینگ و پیستون ها سومین قطعه مصرفی در تعمیر گیربکس مگان یا AL4

پیستون های گیربکس اتوماتیک مگان ، یا همان Al4 با اعمال فشار روغن پشت آن ها باعث درگیری کلاچ ها و تعویض دنده می شوند و جنس لاستیک مانندی دارند که بسته به مرغوبیت روغنی که برای گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود بعد از مدتی خشک شده و نمی تواند صفحات مربوط به خود را به طور کامل فشرده و درگیر کند و باعث هرز گردی یا اصطلاحا بکس و باد کردن در صفحات و سوختن صفحات و در نهایت از سوختن گیربکس میشود

 

فیلتر روغن و روغن با کیفیت  از دیگر قطعات مصرفی

صافی روغن گیربکس مگان
Gearbox-AL4-OIL-Filter-AL4-206-207-sandro-

اصلی بودن فیلتر روغن در تمیز سازی و عدم کاهش فشار روغن نقش بسیارمهمی دارد گاهاً تنها تقلبی بودن فیلتر روغن گیربکس اتومات مگان یا AL4 خود به تنهایی میتواند باعث ایراد های بسیاری از جمله سوختن کامل گیربکس شود. گیربکس یار در خصوص کلیه قطعات مصرفی به شما گارانتی می دهد

نمایی از قطعات مهم و مصرفی (کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی و…) داخل گیربکس اتوماتیک AL4

کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی و.. داخل گیربکس اتوماتیک مگان یا al4

 

نکات مهم در کاهش خرابی گیربکس اتوماتیک مگان یا AL4:

گیربکس اتوماتیک مگان1.هرگز قبل از توقف کامل ،اهرم دست دنده را روی حالت p قرار ندهید.

2.هرگز قبل از توقف کامل اهرم دستبند را روی حالت دی یا r (از جلو به عقب یا عقب به جلو) نگذارید
3.برای بکسل کردن خودرو خاموش هیچگاه از هل دادن و کشیدن خودرو روی زمین حتی زمانی که گیربکس در حالت N قرار دارد استفاده نکنید.

4.برای خودروهای دیفرانسیل عقب یا4WD حتماً باید از خودروبر هایی که که خودرو را به طور کامل حمل میکنند استفاده شود.
5.هرگز برای کم شدن سرعت خودرو از نگه داشتن دسته دنده گیربکس روی دنده های پایین در حالت دستی استفاده نکنید.
6.به هیچ وجه با دور موتور بالاتر از حد نرمال موتور( زمانی که گیربکس در حالت P یا N قرار دارد) اقدام به شروع حرکت و گذاشتن ناگهانی اهرم دست دنده روی حالت D (لانچ) نکنید.

هزینه تعمیر گیربکس مگان اتومات

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان از یک میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان بسته به نوع خرابی و قطعات مورد نیاز می‌تواند نوسان داشته باشد برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

📍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تهران، خ آزادی ،خ استاد معین، خ هاشمی، نرسیده به یادگار، روب رو ی بن بست عرفانی و بانک ملی،

 

تعمیرگاه گیربکس یار

 

در صورت نیاز بفرمایید تا لوکیشن ارسال کنیم

 

09124864095

09394862970

4.8/5 - (17 امتیاز)

Comments (7)

    • حمیدرضاافتخاری
    • شهریور 7, 1401 at 10:09 ق.ظ

    عالی بود ممنون.

      • حمیدرضاافتخاری
      • شهریور 7, 1401 at 10:11 ق.ظ

      عالی بود ممنون.

        • admin
        • آذر 5, 1401 at 14:31 ب.ظ

        سپاس

    • معزز
    • شهریور 14, 1402 at 11:46 ق.ظ

    درود
    علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک رنو مگان چیست؟

      • admin
      • شهریور 17, 1402 at 15:04 ب.ظ

      سلام دلایل زیادی می‌تواند باعث گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک مگان باشد به طور کل کم بودن فشار روغن بنا به دلایلی مثل کم بودن روغن خرابی اویل پمپ گرفتگی فیلتر می‌تواند باعث گاز هرز خوردن باشد

  1. گیربکس اتوماتیک مگان بهتر است یا داستر یا ساندرو ؟
    ممنون

      • admin
      • شهریور 26, 1402 at 14:18 ب.ظ

      سلام گیربکس اتوماتیک داستر و ساندرو و مگان هر سه گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته AL4 میباشم و با هم تفاوت چندانی ندارند

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button