IMG-20220413-WA0011

تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X50


تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X50تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X50 شامل موارد زیر است که تمام آنها را برای شما توضیح داده ایم.

خودرو لیفان x۵۰ یک گیربکس از نوع CVT می باشد این خودرو شامل ضعف های زیادی در ناحیه گیربکس است که توسط تیم فنی تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک گیربکس یار بررسی و عیب‌یابی شده…

در ادامه به ایرادهای گیربکس خودرو لیفان x۵۰ طرز کار و چگونگی عملکرد گیربکس cvt می‌پردازیم.

رفع تمامی عیب های ناشی از گیربکس اتوماتیک مثل:

1.تقه (ضربه) زدن و گاز هرز خوردن هنگام شروع حرکت یا تعویض دنده در حالت سرد و گرم.
2.عدم کشش خودرو در سر بالایی ها(به زور حرکت کردن)
3.رفع ضربه ی شدید هنگام توقف در پشت چراق قرمز
4. رفع مکث و تخیر در درگیر شدن دنده در شروع حرکت
5.صدای زوزه یا هر صدایی از داخل گیربکس
6.لرزش در هنگام حرکت
7.عوض نکردن یا دیر عوض کردن دنده
8.روشن شدن چراغ چک مربوط به گیربکس (چراغ CVT)
9.روغن ریزی مربوط به گیربکس
10.نشان ندادن یا اشتباه نشان دادن حالت دنده در پشت آمپر
11.حرکت نکردن به جلو یا عقب
12.ضربه در دنده عقب یا جلو
و…

رایج ترین ایرادات گیربکس CVT لیفان X50

❌️در بسیاری از مواقع برای مالکان خودرو لیفان x۵۰ پیش آمده که به یکباره خودرو دیگر حرکت به جلو یا عقب نداشته و در حالت درایو D یا ریورس R هیچ حرکتی نکرده دلیل این مشکل که یکی از عمده ترین و رایج ترین ضعف ها و ایرادهای این مدل گیربکس ها می باشند بریدن شفت پولی خروجی است که این مشکل در مجموعه گیربکس یار با ضمانت برای مشتری های عزیز بر طرف خواهد شد.

❌️دیگر ایرادی که برای گیربکس های لیفان x۵۰ به وجود می آید نداشتن دنده عقب و کم زور شدن خودرو در دنده جلو می باشد و یا در بعضی از موارد حرکت نداشتن خودرو به جلو یا عقب .


❌️ ایراد دیگری از لیفان ایکس ۵۰ عوض نکردن دنده و گیر کردن ماشین بر روی دنده یک می‌باشد همزمان چراغ سی وی تی نیز روشن خواهد بود.

❌️ایراد شایع دیگری که در گیربکس های لیفان x۵۰ به وجود می آید صدای زوزه از داخل گیربکس است که زمانی که سرعت خودرو افزایش پیدا میکند این صدای زوزه نیز بیشتر می شود.

❌️مشکل دیگر در لیفان x50 قفل شدن خودرو به طوری در حالت خلاص هم با هول دادن، ماشین به جلو یا عقب حرکت نخواهد داشت.

❌️دیگر ایرادی که ممکن است در گیربکس لیفان x۵۰ به وجود آید روشن شدن چراغ سی وی تی و بی زور شدن خودرو در حرکت کردن به جلو یا عقب است.

تعمیر گیربکس لیفان X50

 


چراغ CVT گیربکس لیفان X50

نکته در هنگام روشن شدن چراغ سی وی تی اقدام به کنار زدن خودرو و خاموش و روشن کردن آن کنید زیرا در بسیاری از مواقع با خاموش روشن کردن خودرو ایراد روشن شدن چراغ cvt و کند شدن حرکت خودرو به طور موقت رفع خواهد شد و از بروز صدمات احتمالی توسط رانندگی با چراغ سی وی تی روشن جلوگیری خواهد شد

برای اطلاعات بیشتر پیچ اینستا گرام ما را دنبال کنید

به آدرس gearboxyar

 

گیربکس سی وی تی چیست و چه تفاوتی با سایر گیربکس های دیگر دارد؟

گیربکس سی وی تی از یک پولی ورودی یک پولی خروجی و یک زنجیر تشکیل شده که با باز شدن یک پولی و بسته شدن پولی دیگر و انتقال قدرت توسط زنجیر از پولی ورودی به پولی خروجی ضریب دنده تغییر کرده و خودرو دنده عوض میکند.

به دلیل این مدل الگوریتم  است که تعویض دنده در گیربکس های سی وی تی احساس نمی‌شود. و آرام آرام دنده زیاد و کم می شود و خودرو افزایش یا کاهش شتاب پیدا می کند

در ادامه مجموعه پولی ورودی پولی خروجی و زنجیر گیربکس cvt خودرو لیفان x۵۰ را مشاهده می کنید.

در مجموعه گیربکس یار در طی تعميرات گیربکس اتوماتيک تمامی پس از باز شدن گیربکس و در مونتاژ شدن آن تمامی قطعات شسته شده و گیربکس با استفاده از روغن های مرغوب پر شده و جدا از قطعات خراب تمامی قطعات اور حال می‌شود.

گیربکس لیفان x50

نکته مهم در صورت بروز خرابی در گیربکس لیفان x۵۰:

❌️در صورتی که خودروی شما با فشار دادن پدال گاز حرکت متناسب را نداشت و به زور حرکت میکرد یا زور و شتاب خودرو کم شده بود دیگر اقدام به حرکت دادن خودرو نکنید زیرا هزینه های احتمالی برای گیربکس اتوماتیک خودروی شما به مراتب بیشتر خواهد شد.

 

✔️ نکته ای در رابطه با بکسل کردن خودرو لیفان x۵۰

اگر به هر دلیلی مجبور به بکسل کردن خودرو خود شدید باید محور جلوی خودرو یا چرخ های جلو از زمین بلند شده و روی زمین کشیده نشود زیرا در صورت کشیده شدن خودرو بر روی چهار چرخ در حالت خلاص روغن به کلاچ های گیربکس نرسیده و باعث سوختن کلاچ ها می شد.

 

✅️زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک لیفان x۵۰

 

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک لیفان X۵۰به طور کامل هر ۳۰ هزار کیلومتر می باشد.

نحوه ی پارک کردن خودرو لیفان X50

در هنگام پارک کردن خودرو لیفان x50 ی خود ابتدا باید ماشین را خلاص کرده سپس ترمز دستی را کشیده سپس خودرو بر روی پارک قرار دهيد
حدالامکان از گذاشتن خودرو در دنده P در سراشیبی یا سر بالایی خوداری نمایید.
4.4/5 - (7 امتیاز)

About The Author

سلام محمد طاهری هستم با مدارک برق و مکانیک و تنظیم موتور هودرو های سواری از سازمان فنی حرفه ای کشوری و مدرک بین‌المللی تعمیر گیربکس اتوماتیک و مدرک کارشناسی برق الکترونیک. در خدمت شما برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما...

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button