2023-06-17-03-34-33-662

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا i30 i20 i10

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک(گیربکس یار) ایرادات ناشی از گیربکس اتوماتیک خودروی هیوندای I10 و i120 و i30 و i140 را برطرف میکند نمونه‌ای از ایرادات موجود در گیربکس هیوندای سری i به شرح زیر است:

 

1.تقه (ضربه) زدن و گاز هرز خوردن هنگام شروع حرکت یا تعویض دنده در حالت سرد و گرم

2.عدم کشش خودرو در سر بالایی ها(به زور حرکت کردن)

3.رفع ضربه ی شدید هنگام توقف در پشت چراق قرمز

4. رفع مکث و تخیر در درگیر شدن دنده در شروع حرکت

5.صدای زوزه یا هر صدایی از داخل گیربکس

6.افت شتاب و قدرت در سربالایی ها

7.گیر کردن بر روی یک دنده(دنده ی سه)

8.عوض نکردن یا دیر عوض کردن دنده

9.بیش از حد گاز خوردن

10.روشن شدن چراغ های مربوط به گیربکس در پشت آمپر

11.روغن ریزی مربوط به گیربکس

12.نشان ندادن یا اشتباه نشان دادن حالت دنده در پشت آمپر

و…

 

گیرکس هیوندای i20

علت تاخیر در درگیر شدن دنده در هیوندای I30,I20,I10, هیوندای اکسنت

یکی از ایرادات شایعی که زیاد در گیربکس های اتوماتیک هیوندای آی ۱۰ هیوندای i۲۰ هیوندای آی ۳۰ هیوندای i۴۰ و حتی هیوندای اکسنت همه مجهز به گیربکس ۴ سرعته AT می باشند اتفاق میافتد تاخیر در درگیر شدن دنده می باشد یعنی زمانی که شما خودرو را در دنده ای یا قرار می دهید خودرو با مکث و تاخیر دنده هاش درگیر می شود و حرکت می افتد.

 

علت ضربه زدن یا تقه زدن گیربکس هیوندای آی سی

ضربه زدن یا تق زدن یا لگد زدن در گیربکس اتوماتیک هیوندا i30/i20/i10 میتواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد زیرا یکی از عمده ترین ایراد هایی که در گیربکس اتوماتیک این مدل خودرو بوجود می‌آید تقه زدن است این ایراد می تواند برقی یا مکانیکی باشد مثل خرابی در داخل گیربکس یا خرابی قسمت ساعت گیربکس یا کامپیوتر گیربکس و سنسورهای مربوط به گیربکس و یا حتی می تواند به دلیل خرابی در قطعاتی غیر از قطعات گیربکس مثل خرابی دسته موتور ها باشد در ادامه به این قطعات می پردازیم.

 

 

ساعت گیربکس اتوماتیک هیوندا i30 هیوندای i20 هیوندای i10 چیست؟

یکی از دلایل ضربه زدن یا گاز هرز خوردن یا تأخیر در دری شدن دنده های گیربکس اتوماتیک هیوندای سری آی میتواند خرابی ساعت گیربکس یا بلوک هیدرولیکی باشد این قطعه همانند قلب آب در بدن انسان برای گیربکس اتوماتیک نقش ایفا می کند و و نقش بسیار مهمی در عمل کرد صحیح گیربکس دارد.

علت گاز هرز خوردن در گیربکس اتوماتیک هیوندای i30 هیوندای i20 هیوندای i10

شاید برای شما پیش آمده باشد که هنگامی که با خود را در حال رانندگی هستید و خودروی شما که مجهز به گیربکس اتوماتیک می باشد در هنگام تعویض دنده مثلاً در هنگام رفتن دنده از یک به دو یا دو به سه گاز اضافی و گاز خلاصی احساس می کنید و دور موتور به جای اینکه در هنگام تعویض دنده کاهش پیدا کند یک جهش به سمت بالا و زیاد شدن می خورد و سپس تعویض دنده انجام می شود در رابطه با دلایل گاز هرز خوردن در گیربکس اتوماتیک هیوندای آی ۳۰ و هیوندای i۲۰ و هیوندای i۱۰ و هیوندای i۴۰ می توان گفت معمولاً گاز هرز از فرار روغن در داخل گیربکس اتفاق می افتد و یا ضعیف شدن پیستون ها و خرابی ساعت گیربکس  و یا حتی کم بودن حجم روغن می تواند باعث این ایراد بشود و این مسئله باید توسط دستگاه دیاگ و توسط متخصص گیربکس اتوماتیک برای عیب یابی مورد بررسی قرار گیرد در مجموعه گیربکس های عیب یابی و دستگاه زدن به خودروی شما به طور رایگان انجام میشود.

 

علت صدا و زوزه از گیربکس اتوماتیک هیوندایi30 i20 I10


یکی دیگر از ایراد هایی که در گیربکس های هیوندای سری آ ای اتفاق می افتد صدای زوزه یا صدای ناهنجار از داخل گیربکس اتوماتیک می باشد این صدا می تواند با گاز دادن و برداشتن پا از روی پدال گاز بیشتر نیز شود که به دلیل خود شدن بلبرینگ یا کف کرد یا دنده های داخل گیربکس باشد و باید برای رفع این ایراد گیربکس به طور کامل از روی خودرو باز شود.

 

علت کم شتاب شدن هیوندای i30

یکی دیگر از ایران هایی که ممکن است برای مالکان خودروهای هیوندای مجهز به گیربکس ۴ سرعته اتفاق بیفتد کم شتاب شدن و کم زور شدن خودرو بخصوص در سربالایی ها و در هنگام بالا آمدن از رمپ پارکینگ می باشد این ایراد می‌تواند از کاهش گشتاور توسط موتور و یا ایراد گیربکسی باشد که با بررسی توسط متخصصین گیربکس اتوماتیک گیربکس دار می توان متوجه شد که این ایراد از گیربکس است یا از کاهش راندمان موتور در در صورتی که این ایراد از گیربکس باشد باید حجم روغن بررسی شود و در صورت بودن روغن می تواند ایراد از مجموعه ترک کانورتور  یا توربین گیربکس اتوماتیک باشد.

 

برای کاهش خرابی گیربکس اتوماتیک هیوندایi30 چه کاری انجام دهیم؟

 

۱.هرگز قبل از توقف کامل ،اهرم دست دنده را روی حالت p قرار ندهید.

 

2.هرگز قبل از توقف کامل اهرم دستبند را روی حالت دی یا r (از جلو به عقب یا عقب به جلو) نگذارید.

 

3.برای بکسل کردن خودرو خاموش هیچگاه از هل دادن و کشیدن خودرو روی زمین حتی زمانی که گیربکس در حالت N قرار دارد استفاده نکنید.

 

4.برای خودروهای دیفرانسیل عقب یا4WD حتماً باید از خودروبر هایی که که خودرو را به طور کامل حمل میکنند استفاده شود.

 

5.هرگز برای کم شدن سرعت خودرو از نگه داشتن دسته دنده گیربکس روی دنده های پایین در حالت دستی استفاده نکنید.

 

6.به هیچ وجه با دور موتور بالاتر از حد نرمال موتور( زمانی که گیربکس در حالت P یا N قرار دارد) اقدام به شروع حرکت و گذاشتن ناگهانی اهرم دست دنده روی حالت D (لانچ) نکنید.

 

 

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏تهران، خ آزادی ،خ استاد معین، خیابان هاشمی، نرسیده به یادگار، روب رو ی بانک ملی،

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس یار

 

در صورت نیاز بفرمایید تا لوکیشن ارسال کنیم

 

 

09124864095

09394862970

 

برای لوکیشن در گوگل مپ یا بلد یا نشان کلمه ی(گیربکس یار) را سرچ کنید، واقع در خیابان هاشمی .

برای اطلاعات بیشتر به اینستاگرام مراجعه کنید:

https://instagram.com/gearbox_yar?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Rate this post

About The Author

سلام محمد طاهری هستم با مدارک برق و مکانیک و تنظیم موتور هودرو های سواری از سازمان فنی حرفه ای کشوری و مدرک بین‌المللی تعمیر گیربکس اتوماتیک و مدرک کارشناسی برق الکترونیک. در خدمت شما برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما...

Comments (4)

    • محمد ساعدی
    • مرداد 29, 1402 at 00:50 ق.ظ

    سلام
    علت تاخیر در دگیر شدن دنده در گیربکس هیوندای i30 چیست

      • admin
      • شهریور 3, 1402 at 21:04 ب.ظ

      سلام یکی از ایرادهای شایع در این گیربکس اتوماتیک یعنی گیربکس اتوماتیک هیوندا آی سی تاخیر در درگیر شدن دنده در دنده جلو یا عقب است که این ایراد می‌تواند از ساعت گیربکس باشد

    • سارا
    • شهریور 3, 1402 at 15:00 ب.ظ

    سلام
    تعمیر گیربکس اتوماتیک هیواندای چقدر هزینه دارد

      • admin
      • شهریور 3, 1402 at 20:50 ب.ظ

      سلام تعمیرات گیربکس اتوماتیک هیوندای بسته به نوع خرابی و قیمت قطعات و نوسانات بازار ارز که باعث تغییر قیمت قطعات آن می‌باشد می‌تواند متفاوت باشد .

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button