شیر برقی سانتافه

شیر برقی گیربکس اتوماتیک چیست ؟

در گیربکس اتوماتیک قطعه ای به نام شیر برقی گیربکس اتوماتیک یا سلونوئید وجود دارد که این قطعه از سیم پیچ و سوپاپ هایی تشکیل شده که با اعمال ولتاژ الکتریکی و ایجاد میدان الکترومغناطیسی توسط سیم پیچ سوپاپ داخل شیر برقی جلو و عقب شده و مسیر روغن را برای درگیر شدن کلاچ ها داخل گیربکس و تعویض دنده باز و بسته میکند با کم و زیاد شدن ولتاژ الکتریکی و تنظیم آن توسط کامپیوتر گیربکس ، فشار روغن کم و زیاد شده و در دوره ها و سرعت های مختلف باعث نرم تعویض شدن دنده می شود در نتیجه یکی از اساسی ترین کارهای شیر برقی در گیربکس اتوماتیک تنظیم فشار روغن می باشد.

 

علت خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک

یکی از مهمترین دلایل خراب شدن شیر برقی گیربکس اتوماتیک کثیف بودن روغن یا وجود پلیس یا آهن خورده در روغن گیربکس می‌باشد که این کثیفیها از طریق روغن گیربکس اتوماتیک به داخل شیربرقی‌ها رفته باعث خرابی آنها می‌شود که با تعویض به موقع روغن می‌توان از این مسئله جلوگیری کرد.

یکی دیگر از دلایل خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک تمام شدن عمر مفید آن پس از گذشت سال‌ها و طی هزاران کیلومتر می‌باشد

نحوه تست شیر برقی گیربکس اتومات چگونه است؟

شیر برقی گیربکس اتوماتیک  برای تست و عیب یابی ابتدا باید ایراد شایع و آشکاری در گیربکس مشاهده شود. معمولاً ایراد خرابی شیر برقی تقه زدن در تعویض دنده‌ها و یا زمانی که دنده را روی جلوی عقب می‌گذاریم ضربه را احساس می‌کنیم ایراد دیگه‌ای که شیر برقی می‌تواند در گیربکس ایجاد کند روشن کردن چراغ چک گیربکس است که روشن شدن این چراغ معمولاً با زدن ضربه‌ای به اتاق خودرو و سپس روشن شدن چراغ چک گیربکس می‌باشد.

اولین نحوه تست شیر برقی متصل کردن دستگاه دیاگ و خواندن خطای رد شده در کامپیوتر گیربکس می‌باشد که اگر خطای قطع شدگی شیر برقی در آن ثبت شده باشد ی‌تواند باعث بروز ایراداتی در گیربکس شود دومین نحوه تست گرفتن فشار روغن و چک کردن فشار روغن توسط دستگاه دیاگ می‌باشد.

سومین نحوه تست گذاشتن شیر برقی در دستگاه تست شیر برقی ی‌باشد که این دستگاه عمولاً در ۹۹٪ تعمیرگاه‌ها موجود نیست و برای این کار باید شیر برقی از روی گیربکس باز شود.

بر راحت‌ترین راه تست شیر برقی دانستن علائم خرابی آن است که بر حسب تجربه به دست می‌آید اگر خودروی شما دارای گیربکس ۴ سرعته AL4 باشد که این گیربکس بر روی خودروهای خانواده رنو پژو و سیتروئن نصب است ی‌توانید برای فهمیدن و اطلاعات بیشتر ر روی گزینه‌های زیر کلیک کنید

تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۷

وظیفه شیر برقی گیربکس اتومات چیست؟

شیر برقی به عنوان یکی از اساسی‌ترین قطعات صرفی داخل گیربکس اتوماتیک به حساب می‌آید که این قطعه وظیفه انتقال روغن از نال‌های ساعت به پشت کلاچ‌ها را دارد اما وظیفه اصلی آن در شیر های اصلی که به آنها pwm می‌گویند تنظیم فشار روغن می‌باشد ه طوری که در زمان خرابی این شیربرقی‌ها خودرو با روشن شدن چراغ گیربکس و ثبت خطای فشار روغن به ما یکی از علائم خرابی شیر برقی را یادآوری می‌کنند همچنین خرابی شیر برقی می‌تواند باعث تقه زدن گیربکس در هنگام تعویض دنده باشد.

علاعم خرابی شیر برقی 206 اتومات

زمانی که خودرو در حال حرکت تقه شدیدی بزند و چراغ اسپرت و برف یا Sport & Snow روشن شود خودرو به حالت اضطراری در میاید و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود و معمولا این مشکل در حالت سرد بودن خودرو بوجود می اید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود و در بیشتر این موارد کم شدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود دارد معمولا در دستگاه دیاگ عبارت:     Fault in pressure regulation ) variation recommendation) به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار (شیر برقی خراب می باشد) مشاهده می شود اجرت تشخیص وتعویض و تعمیر شیربرقی یک و نیم میلیون تومان می باشد مدت زمان تعمیر حدود 3 ساعت می باشد و شامل گارانتی می باشد.

البته در 10% خودروها که شامل این ایراد هستند نیاز به تعمیر اساسی گیربکس به دلیل خوردگی باند و خرابی توپی و فرار روغن دارند در صورتی که مشکلات فرار روغن و کم بودن روغن را نداشته باشید با تعویض شیر برقی های بالا( سمت چپ ) مشکل نیز رفع می شود جهت اطلاعات بیشتر

به صفحه ی تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ یا

شماره   09124864095  تماس  حاصل نمایید

شیر برقی گیربکس اتوماتیک
شیر برقی گیربکس اتوماتیک

علائم خرابی شیر برقی در گیربکس اتوماتیک:

در صورت خرابی شیر برقی در گیربکس اتوماتیک اولین ایراد روشن شدن چراغ چک گیربکس و ثبت خطای فشار روغن در گیربکس می‌باشد همچنین ایراداتی  مانند تقه زدن در گیربکس اتوماتیک و در در مواردی خاص گاز هرز در تعویض دنده احساس می‌شود.

شیر برقی یک قطعه الکتریکی بوده و دارای عمری مفید است و نسبت به نوع کارکرد و کیفیت شرکت سازنده عمران تعیین می شود و باید پس از طی یک کیلومتر های مشخصی تعویض شود زیرا یکی از قطعات مصرفی در گیربکس به حساب می آید.

یکی از مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک تعویض شیر برقی میباشد.

ایرادهای شیر برقی ال نود اتومات کدامند

یکی از ایرادهای شایع در گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ خراب شدن شیر برقی آن می‌باشد که با خراب شدن شیر برقی ال ۹۰ اتومات خودرو در هنگام حرکت ه‌ای می‌زند و چراغ شبیه فنر به رنگ زرد در پشت آمپر روشن می‌شود.

چراغ گیربکس اتوماتیک ال۹۰ و زمانی که این چراغ روشن می‌شود خودرو به دنده ۳ می‌رود و دیگر دنده عوض نمی‌کند و در حالت دنده دستی عددی نشان داده نمی‌شود و خودرو سنگین شده و شتابش گرفته می‌شود برای رفع این حالت به طور موقت باید ماشین را خاموش روشن کرد.

برای اطلاعات کامل‌تر در رابطه با خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ روی صفحات زیر کلیک کنید.

تعمیر گیربکس ال نود اتومات

علت روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

علائم خرابی شیر برقی گیربکس مگان چیست؟

خطای چک گیربکس مگانخودرو مگان مانند تمامی خودروهای مجهز به گیربکس دیگر دارای شیر برقی می‌باشد و این شیر برقی با احتمال زیاد خرابی روبرو است در صورت خرابی شیر برقی گیربکس مگان اتومات خودرو با آلارم چک گیربکس مواجه می‌شود و بعد از این اتفاق باید خودرو توسط متخصص گیربکس اتوماتیک با دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار گیرد و در صورت رویت خطای فشار روغن گیربکس و پارامترهای دیگر موجود در دستگاه اقدام به تعویض شیر برقی شود برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان و شیر برقی آن کلیک کنید.

شیر برقی گیربکس اتومات ۲۰۷

یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک گیربکس ر ۲۰۷‌های جدید خرابی شیر برقی می‌باشد که معمولاً مانی که ماشین سرد هست و اول صبح‌ها هنگام حرکت در ۱۰ دقیقه اول ین اتفاق می‌افتد و چراغ چرخ دنده زرد رنگ روشن می‌شود در ۲۰۷‌های قدیمی مدل ۹۶ به پایین چراغ گیربکس علامت اس و برف به صورت همزمان چشمک زن وشن و خاموش می‌شود.

به این حالت حالت اضطراری می‌گویند که با خاموش و روشن کردن به طور موقت برطرف می‌شود تا روز بعد اما باید زمانی که این حالت به وجود آمد در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه کرد.

در واقع یکی از دلایل مشکلات گیربکس اتومات ۲۰۷ خرابی شیر برقی می‌باشد برای فهمیدن دلایلایل دیگر کلیک کنید.

علائم خرابی شیر برقی ال نود اتومات

در خودروی رنو ال ۹۰ مجهز به گیربکس اتوماتیک یک چراغ شبیه فنر زرد رنگ وجود دارد که با خراب بودن شیر برقی گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ روشن می‌شود و با خاموش و روشن کردن خودرو ون چراغ به صورت موقت خاموش می‌شود.

چراغ چک گیربگس اتوماتیک ال۹۰

در ال ۹۰ اتوماتیک در صورت خراب شدن گیربکس اتوماتیک راغ گیربکس روشن می‌شود و برای فهمیدن علت روشن شدن این چراغ باید از دستگاه دیاگ مخصوص گیربکس استفاده کرد اگر خطای فشار روغن ثبت شده بود ی‌تواند علت خراب شدن شیر برقی فشار روغن گیربکس باشد.

می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تعمیر گیربکس ال نود اتومات کلیک کنید

یا برای اطلاعات در رابطه با چراغ‌های هشدار ال ۹۰ کلیک کنید

5/5 - (7 امتیاز)

کامنتها

    • سجاد
    • آذر 12, 1402 at 16:01 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر گیربکس تارا اتومات در دنده معکوس سه به دو تقه میزنه ولی در بقیه دنده ها و حالت افزایش دنده هیچ مشلی نداره لطفا راهنمایی بفرمایید عیب از کجاست

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button