Picsart_22-11-27_13-37-56-402

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر شامل موارد زیر می باشد .گروه تخصصی گیربکس یار اشکلات ذیل را در  تعمیر گیربکس داستر بر طرف مینماید همچنین تعویض روغن گیربکس داستر به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت روغن گیربکس داستر انجام می‌شود.

1. تقه (ضربه) زدن و گاز هرز خوردن هنگام شروع حرکت یا تعویض دنده در حالت سرد و گرم.

2.خلاص کامل شدن و جلو یا عقب نرفتن

3.ضربه ی شدید هنگام توقف یا ایست پشت چراق قرمز

4. مکث یا تأخیر در درگیر شدن دنده در شروع حرکت.

5.صدای زوزه یا صداهای نا متعارف از داخل گیربکس

6.کاهش قدرت و شتاب در سربالایی ها

7.گیر کردن روی یک دنده( معمولا دنده ی سه)

8.عدم تعویض یا دیر عوض کردن دنده

9.بیش از حد گاز خوردن و متناسب با آن حرکت نداشتن

10.روشن شدن چراغی شبیه به فنر یا چراغ های مربوط به گیربکس.

11.روغن ریزی مربوط به گیربکس

12.نشان ندادن یا اشتباه نشان دادن حالت دنده در پشت آمپر.

❕️برای آشنایی با ایرادات و گیربکس و قطعات داخلی گیربکس رنو داستر مطالب زیر را مطالعه فرمایید.

❗️زمان تقریبی ۵ دقیقه

✅️نکته:یکی از مشکلات رایجی که برای بسیاری از مالکان رنو داستر مجهز به گیربکس اتوماتیک چهار سرعته ی AL4 پیش می‌آید این است که هنگامی که ماشن سرد است(مواقعی چندین ساعت خودرو خاموش بوده) و اقدام به رانندگی می‌کنید هنگام تعویض دنده خودرو یک ضربه زده و چراغی شبیه به فنر که چراغ چک گیربکس است روشن میشود.

چراغ گیربکس اتوماتیک داستر❗️گاهی اوقات این اتفاق زمانی که مدتی رانندگی میکنید و خودرو گرم می‌شود هنگام تعویض دنده خودرو ضربه زده و چراغ گیربکس روشن خواهد شد.

در این حالت اگر توقف کنید و دوباره شروع به حرکت کنید متوجه خواهید شد که خودرو خود سنگین حرکت کرده و شتاب و قدرت قبل را ندارد و همچنین تعویض دنده نیز انجام نخواهد شد،و در حالتی که دسته دنده را در حالت منوآل قرار می‌دهید عدد دنده در نیز پشت آمپر نشان داده نخواهد شد.

 ❗️که به این حالت حالت اضطراری یا مود اضطراری می‌گویند.

در این جور مواقع برای رفع این حالت باید خودرو را متوقف کرده و اقدام به خاموش و روشن کردن خودرو کنیم.

تا به طور موقت خودرو درست شده و به تعمیرگاه مراجعه شود.

تعمیر تخصصی گیربکس اتومات داستر

ایراد تقه زدن و گاز هرز بین تعویض دنده‌ها را در ویدیو زیر مشاهده کنید.

نکته: قابل توجه گیربکس اتوماتیک داستر ساندرو مگان ال ۹۰ همگی یکی هستند و ایرادات مشابه دارند.

تعمیر گیربکس داستر شامل تعمیر گاز ارز خوردن بین تعویض دنده از ۱ به ۲ یا ۲ به ۳ یا ۳ به ۴ می‌باشد و همچنین تقه زدن بین این دنده‌ها.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرد

۰۹۱۲۴۸۶۴۰۹۵

۰۹۳۹۴۸۶۲۹۷۰

✅️روش خلاص  کردن دست دنده خودرو رنو داستر مجهز به گیربکس اتوماتیک زمانی که خودرو کلید خودرو در دسترس نیست و یا به دلیل  نداشتن باتری یا دلایل دیگر از حالت پارک در نمی آید.

 

❗️مشخصات گیربکس اتوماتیک رنو داستر (AL4)

گیربکس اتوماتیک رنو داستر  رنو داستر حاویه گیربکس چهار سرعته اتوماتیک می باشد این گیربکس با نام انحصاری DP0 به گیربکس AL4 معروف است.

این گیربکس روی بسیاری از خودرو های فرانسوی داخل ایران مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل زیاد بودن خودروهای فرانسوی در ایران یکی از پرمصرف ترین گیربکس های اتوماتیک حال حاضر کشور ما میباشد.

برای مثال این گیربکس بر روی خودروهای گروه پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۴۰۷ پارس با موتور TU5 و در گروه خودروسازی رنو در خودروهای مگان و ساندرو و داستر و ال90 و در گروه سیتروئن بر روی سیتروئن C5 و زانتیا اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفته.

در ادامه در رابطه با تعمیرات و انواع خرابی ها و عیب یابی و راه های پیشگیری از خرابی و سرویس و نگهداری گیربکس اتوماتیک
داستر یا AL4 مطالبی را خدمت شما ارائه میکنیم

قیمت گیربکس اتوماتیک رنو داستر:

 برای اطلاع از قیمت گیربکس اتوماتیک ال۹۰ با اجرت نصب در تعمیرگاه گیربکس یار تماس بگیرید و گیربکس مذکور دارای شش ماه گارانتی می باشد جهت اطلاعات بیشتر با شماره   09124864095 تماس  حاصل نمایید

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک رنو داستر

فیلتر یا صافی روغن گیربکس اتومات داستر
فیلتر یا صافی روغن گیربکس اتومات داستر

نکته بسیار مهم در رابطه با تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو داستر وجود دارد  این است  که ، به دلیل وجود داشتن فیلتر روغن یا صافی روغن این گیربکس در داخل گیربکس باید بسیار نسبت به تعویض روغن این گیربکس توجه زیادی داشت چراکه در صورت تاخیر در تعویض روغن از تاریخ مشخص شده و کثیف شدن روغن گیربکس اتوماتیک رنو داستر به مرور زمان و به دنبال آن فیلتر گیربکس را نیز کثیف میکند و با کثیف شدن فیلتر گرفتگی در فیلتر گیربکس به وجود می آید و فیلتر اصطلاحا کیپ می‌شود.

 این امر با عیوبی مانند ضربه زدن و گاز هرز همراه خواهد بود و برای تعویض این فیلتر باید گیربکس به طور کامل از روی خودرو پیاده شده و به طور کامل اوراق شود که این امر باعث بروز هزینه‌های زیادی برای مالک خودرو می باشد.
لذا توصیه تیم فنی تعمیرگاه تخصصی گیربکس یار به مالکان این خودروها این است که نسبت به تعویض روغن در زمان مشخص حساسیت و وسواس بیشتری داشته باشند.

تعویض روغن گیربکس داستر

هشدار :استفاده از دستگاه ساکشن (مغازههای تعویض روغنی )سبب خرابی گیربکس اتوماتیک
داستر می شود!!

دومین نکته در رابطه با تعویض روغن گیربکس اتومات رنو داستر عدم استفاده از دستگاه ساکشن برای تخلیه کامل حجم روغن در این مدل گیربکس ها می باشد.
زمانی که شما برای تعویض روغن اقدام می کنید با باز کردن پیچ تخلیه تنها نصف حجم روغن که ۳ لیتر از کل شش لیتر حجم روغن داخل گیربکس است خالی می شود و برای خالی کردن کامل حجم روغن باید از دستگاه ساکشن استفاده شود.
در حقیقت زمانی که شما با استفاده از دستگاه ساکشن اقدام به خالی کردن کامل حجم روغن گیربکس می‌کنید با ساکشن و مکش تمامی ضایعات روغن سوخته و رسوبات داخل گیربکس را به داخل فیلتر یا همان صافی روغن گیربکس راهی می کنید و همین باعث گرفتگی یا کیپ شدن فیلتر روغن موجود در گیربکس اتوماتیک
داستر شما می شود
بسیاری از مالکان خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک رنو داستر  بعد از تعویض روغن با استفاده از دستگاه ساکشن با کارشناسان ما تماس می گیرند و در رابطه با وجود مشکلاتی مانند عدم روان بودن خودرو ،گاز هرز خوردن و ضربه زدن در حین تعویض دنده ها شکایت می کنند.
و تمام این مشکل ها به نسبت مرور زمان به خسارت های زیادی منتهی میشود که ناشی از عدم اطلاع از روش های نگهداری مدل گیربکس اتوماتیک رنو ال۹۰  یا همان al4 میباشد.

مجموعه گیربکس یار برای رفع این مشکل و تعویض حجم کامل روغن گیربکس اتوماتیک از یک ابزار ویژه که بسیار متفاوت با دستگاه ساکشن می باشد بهره می گیرد که هیچگونه آسیبی به فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک شما در زمان تعویض روغن وارد نمی شود وبا استفاده از بهترین روغن های با کیفیت و دارای ضمانت ،تمامی روغن داخل گیربکس اتومات را با شستشوی کامل در حضور شما مشتریان محترم تعویض می کند.

برای اطلاعات در رابطه با تعویض روغن گیربکس اتوماتیک داستر کیلیک کنید

روغن گیربکس اتوماتیک داستر کی باید تعویض شود

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک داستر هر ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر به صورت کامل (۶ لیتر) میباشد.

برای تعویض روغن از پیچ تخلیه به صورت نصفه یا ۳ لیتر می‌بایست هر ۱۵ الی ۲۰ هزار کیلومتر اقدام به تعویض روغن کرد

برای اطلاع از روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک داسر کلیک کنید

سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک داستر :

در گیربکس اتوماتیک رنو داستر یا همان AL4 یکسری قطعات مصرفی وجود دارند که طبق تعرفه کمپانی سازنده این گیربکس باید پس ازطی 100 الی 160 هزار کیلومتر سرویس گیربکس انجام شود و این قطعات مصرفی تعویض شوند که در صورت عدم توجه به این مسئله بعد از تمام شدن موعد مشخص شده برای سرویس؛ گیربکس با ایرادهایی که در بالا ذکر شد مواجه می‌شود که مالک خودرو بعد از مراجعه به تعمیرگاه و باز کردن گیربکس برای تعمیر علاوه بر پرداخت کردن هزینه‌های مربوط به قطعات مصرفی باید هزینه‌های اضافه تر بابت خسارت ناشی از بی توجهی و عدم سرویس به موقع گیربکس پرداخت کند.

زیرا در صورت عدم سرویس به موقع گیربکس این مسئله باعث خراب شدن دیگر قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک شما نیز می شود.

قطعات مصرفی در گیربکس اتوماتیک داستر (AL4)

دو عدد باند ترمزی
باند گیربکس اتومات داستر
باند ترمزی گیربکس اتوماتیک AL4 یا داستر

در رابطه با باندهای ترمزی باید گفت که عملکرد این بانک ها شبیه به عمل کردن لنت های چرخ می باشد همانطور که لنت ترمز خودروها بعد از پیمایش کیلومتری مشخص تمام می شوند باندهای ترمزی هم بعد از از پیمایش ۱۰۰ الی ۱۶۰ هزار کیلومتر در داخل گیربکس اتومات تمام می شود اما مسئله مهم تر این است که اگر این باندها در زمان مشخص شده تعویض نشود باعث تراشیدن و خراب کردن کاسه ای که داخل آنها قرار گرفته اند میشود مانند لنت ترمزی که تمام شده و دیسک چرخ را میخورد دیسک را خراب میکند.پس مالکان خودروهای دارای گیربکس اتومات که به خودرو خود توجه دارند می بایست این نکات را فراموش نکنند و با سرویس به موقع گیبرکس اتومات خود از هزینه های بسیار بالا جلوگیری نمایند

شیر برقی گیربکس اتومات داستر

شیر برقی گیربکس داستر
شیر برقی گیربکس اتوماتیک داستر

در رابطه با شیر برقی ها گیربکس اتومات داستر یا al4 باید گفت که شیر برقی از یک هسته با خاصیت الکترومغناطیسی و یک فنر و یک سیم پیچ یا سلف که قطعه ای برقی است تشکیل شده ،شیر برقی ها بسته وظیفه ی آنها کاربردهای مختلفی در گیربکس اتوماتیک دارند.

 

❗️اما رایج ترین کار شیر برقی ها در گیربکس اتوماتیک باز و بسته کردن مسیر روغن برای درگیر شدن کلاچ ها و تعویض دنده ها می باشد.
و در صورت خرابی شیربرقی گیربکس با ایراد ضربه یا اصطلاحاً تقه مواجه می‌شود.
این شیر برقی ها نقش بسیار کاربردی را در تمامی گیربکس های اتوماتیک ایفا می کنند.

روشن شدن چراغ  چک گیربکس اتومات رنو داستر

زمانی که خودرو در حال حرکت تقه شدیدی بزند و چراغ چک گیربکس که شبیه یک فنر میباشد روشن میشود خودرو به حالت اضطراری در میاید و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود و معمولا این مشکل در حالت سرد بودن خودرو بوجود می اید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود و در بیشتر این موارد کم شدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود دارد معمولا در دستگاه دیاگ عبارت:     Fault in pressure regulation ) variation recommendation) به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار (شیر برقی خراب می باشد) مشاهده می شود مدت زمان تعمیر حدود 3 ساعت می باشد و شامل گارانتی می باشد.

البته در 10% خودروها که شامل این ایراد هستند نیاز به تعمیر اساسی گیربکس به دلیل خوردگی باند و خرابی پیستون و فرار روغن دارند در صورتی که مشکلات فرار روغن و کم بودن روغن را نداشته باشید با تعویض شیر برقی  مشکل نیز رفع می شود جهت اطلاعات بیشتر با شماره   09124864095تماس  حاصل نمایید

کیت رینگ و پیستون ها در رنو داستر یا al4

پیستون گیربکس داستر

پیستون های گیربکس اتوماتیک 207 ، یا همان Al4 با اعمال فشار روغن پشت آن ها باعث درگیری کلاچ ها و تعویض دنده می شوند و جنس لاستیک مانندی دارند که بسته به مرغوبیت روغنی که برای گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود بعد از مدتی خشک شده و نمی تواند صفحات مربوط به خود را به طور کامل فشرده و درگیر کند و باعث هرز گردی یا اصطلاحا بکس و باد کردن در صفحات و سوختن صفحات و در نهایت از سوختن گیربکس میشود

فیلتر روغن و روغن با کیفیت گیربکس اتومات از دیگر قطعات مصرفی

فیلتر روغن گیربکس اتومات داستر

اصلی بودن فیلتر روغن در تمیز سازی و عدم کاهش فشار روغن نقش بسیارمهمی دارد گاهاً تنها تقلبی بودن فیلتر روغن گیربکس اتومات رنو داستر خود به تنهایی میتواند باعث ایراد های بسیاری از جمله سوختن کامل گیربکس شود. گیربکس یار در خصوص کلیه قطعات مصرفی به شما گارانتی می دهد

نمایی از قطعات مهم و مصرفی (کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی و…) داخل گیربکس اتوماتیک AL4

تعمیر گیربکس داستر
قطعات داخلی تعمیر گیربکس داستر

کاسه نمد، سنسور، رینگ، پیستون، باند، شافت، شیر برقی و.. داخل گیربکس اتوماتیک داستر یا al4

نکاتی برای کاهش خرابی گیربکس اتومات رنو داستر :

1.هرگز قبل از توقف کامل ،اهرم دست دنده را روی حالت p قرار ندهید.

2.هرگز قبل از توقف کامل اهرم دستبند را روی حالت دی یا r (از جلو به عقب یا عقب به جلو) نگذارید
3.برای بکسل کردن خودرو خاموش هیچگاه از هل دادن و کشیدن خودرو روی زمین حتی زمانی که گیربکس در حالت N قرار دارد استفاده نکنید.

4.برای خودروهای دیفرانسیل عقب یا4WD حتماً باید از خودروبر هایی که که خودرو را به طور کامل حمل میکنند استفاده شود.
5.هرگز برای کم شدن سرعت خودرو از نگه داشتن دسته دنده گیربکس روی دنده های پایین در حالت دستی استفاده نکنید.
6.به هیچ وجه با دور موتور بالاتر از حد نرمال موتور( زمانی که گیربکس در حالت P یا N قرار دارد) اقدام به شروع حرکت و گذاشتن ناگهانی اهرم دست دنده روی حالت D (لانچ) نکنید.

تعمیرگاه گیربکس داستر

تلفن برای مشاوره:

09124864095 مهندس طاهری

 

5/5 - (6 امتیاز)

About The Author

سلام محمد طاهری هستم با مدارک برق و مکانیک و تنظیم موتور هودرو های سواری از سازمان فنی حرفه ای کشوری و مدرک بین‌المللی تعمیر گیربکس اتوماتیک و مدرک کارشناسی برق الکترونیک. در خدمت شما برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما...

Comments (10)

    • سعید
    • شهریور 3, 1402 at 15:02 ب.ظ

    سلام
    گیربکس داستر بهتر است یا ساندرو
    ممنون

      • admin
      • شهریور 3, 1402 at 20:44 ب.ظ

      سلام وقت بخیر گیربکس اتوماتیک رنو ساندرو و رنو داستر از یک خانواده مشابه هم می‌باشند و هر دوی خود را از گیربکس ۴ سرعته ‏al4 بهره‌مند هستند و با هم تفاوتی ندارند

    • احمد
    • شهریور 7, 1402 at 15:51 ب.ظ

    درود
    علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک داستر چیست؟

      • admin
      • شهریور 17, 1402 at 15:06 ب.ظ

      سلام
      علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک داستر می‌تواند از کم بودن روغن گیربکس اتوماتیک داستر باشد

    • سعید
    • شهریور 14, 1402 at 11:48 ق.ظ

    درود
    بسیار کار بلد و حرفه ای هستید

      • admin
      • شهریور 17, 1402 at 14:54 ب.ظ

      سلام
      ممنون

    • مجید
    • شهریور 23, 1402 at 13:08 ب.ظ

    روغن گیربکس اتوماتیک داستر چند هزار کیلونتر باید تعویض شود؟

      • admin
      • شهریور 26, 1402 at 15:22 ب.ظ

      سلام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک داستر به طور کامل باید هر ۳۰ هزار کیلومتر انجام شود و یا هر ۱۵ هزار کیلومتر از پیچ تخلیه به طور نصفه
      برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
      گیربکس یار

    • نگین
    • مهر 1, 1402 at 02:35 ق.ظ

    قیمت گیربکس داستر چقدر است

      • admin
      • مهر 3, 1402 at 19:06 ب.ظ

      درود برای قیمت گیربکس اتوماتیک داستر باید توجه به چینی شدن گیربکس و اصلی بودن آن کرد قیمت گیربکس داستر جنس درجه یک و اصلی بالای ۷۰ میلیون تومان می‌باشد و نمونه استوک آن حدود ۳۵ الی ۴۰ میلیون تومان است

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button