Screenshot_20230119-003743_Instagram

برای آشنایی با انواع ایراد ها و و عیب هایی که ممکن است در تعمیر تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا ۳ یا مزدا ۲ شما به وجود بیاید و همچنین راههای کاهش خرابی گیربکس اتوماتیک با ما همراه باشید.


 

❗️گروه تخصصی گیربکس یار ایرادهای زیر را در گیربکس اتوماتیک مزدا برطرف می کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا ۳

1.تقه (ضربه) زدن و گاز هرز خوردن هنگام شروع حرکت یا تعویض دنده در حالت سرد و گرم

2.عدم کشش خودرو در سر بالایی ها(به زور حرکت کردن)

3.روشن شدن همزمان اکثر چراغ های پشت آمپر مثل چک موتور, AT ,ABS, ESPو…

4. رفع مکث و تخیر در دررگیر شدن دنده در شروع حرکت

5.صدای زوزه یا هر صدایی از داخل گیربکس

6.آب روغن قاطی کردن گیربکس

7.گیر کردن بر روی یک دنده(دنده ی سه)

8.عوض نکردن یا دیر عوض کردن دنده

9.بریده بریده حرکت کردن

10.روشن شدن چراغ AT یا چراغ های مربوط به گیربکس

11.روغن ریزی مربوط به گیربکس

12.نشان ندادن یا اشتباه نشان دادن حالت دنده در پشت آمپر

13. نداشتن دنده عقب یا جلو

❗علت روشن شدن چراغ AT گیربکس مزدا 3

❗️ایراد رایج گیربکس اتوماتیک مزدا۳ نیو

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که به طور ناگهانی چراغهای پشت آمپر مثل AT,ABS,ESP  چک موتور با هم روشن شده در پشت آمپر موقعیت دنده نشان داده نمی‌شود و خودرو سنگین حرکت کرده و عمل تعویض دنده انجام نخواهد شد.

ضعف گیربکس مزدا3

یکی از مهمترین ضعف و ایراد های موجود در گیربکس مزدا قاطی شدن آب و روغن گیربکس می باشد که این ایراد به دلیل ضعف در خنک کننده گیربکس اتوماتیک خودرو ها می باشد.

خنک کن گیربکس اتومات مزدا برای متوجه شدن قاطی شدن آب و روغن گیربکس اتوماتیک مزدا می توان به تغییر رنگ آب داخل رادیات خودرو توجه کرد البته لازم به ذکر است که در صورت آب روغن قاطی کردن گیربکس عملکرد گیربکس از حالت مطلوب خارج شده و تعویض دنده ها با ضربه و یا گاز هرز انجام خواهد شد در صورت مشاهده این مسئله باید از استفاده مجدد یا بیشتر از خودرو اجتناب کرد و خودرو را با یدکش به اولین تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک برد زیرا با رانندگی بیشتر در این کار منجر به رسیدن آسیبهای جبران ناپذیری به گیربکس اتوماتیک مزدا خواهد شد.

برای جلوگیری از این موضوع باید همیشه در خودرو از ضد یخ به جای آب استفاده کرد و  خنک کننده گیربکس اتوماتیک را جزو قطعات مصرفی قرار داد و با طی کردن ۱۰۰ الی ۱۴۰ هزار کیلومتر خنک کن گیربکس اتوماتیک را تعویض نمود.

علت تقه زدن در گیربکس اتوماتیک مزدا ۳

یکی دیگر از ایرادهایی که ممکن است برای خودروی مزدا ۳ به وجود بیاید ضربه زدن در هنگام تعویض دنده می باشد که در بسیاری از مواقع با روشن شدن چراغ AT همراه است.

در این حالت باید خودرو با دستگاه دیاگ بررسی شود و خطا های ثبت شده در کامپیوتر گیربکس مورد بررسی قرار گیرد زیرا علت ضربه زدن در هنگام تعویض دنده می تواند یک ایراد مکانیکی یا الکترونیکی باشد و حتی ممکن است ایرادی موجود در سیستم پیشرانه خودرو وجود داشته باشد که باعث بروز همچین ایرادی در گیربکس شود رضا باید برای بررسی و عیب یابی که مهمترین مسئله می باشد خودرو توسط متخصص گیربکس اتوماتیک بررسی شود.

مشخصات گیربکس اتوماتیک مزدا۲،مزدا۳، مزدا۳ نیو

تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا ۳خودروی مزدا ۲ و مزدا ۳ دارای یک گیربکس ۴ سرعته می باشد و خودرو مزدا ۳ نیو دارایی گیربکس ۵ سرعته مشابه همان گیربکس ۴ سرعته نصب شده بر روی مزدا ۲ و مزدا ۳ است با تفاوت افزایش ۱ دنده رو به جلو لازم به ذکر است گیربکس مزدا جز با کیفیت ترین گیربکس های حال حاضر موجود در کشور است و با ه به سرویس‌های دوره‌ای و تعویض نوع روغن گیربکس میتوان سال ها بدون هزینه جانبی از این گیربکس استفاده نمود. 

ضربه زدن گیربکس مزدا ۳

یکی دیگر از دلایل تقه زدن گیربکس اتوماتیک مزدا 3 هنگام تعویض دنده پارگی دسته موتور یا دسته گیربکس می باشد. که هنگام تعویض دنده از یک به دو یا دو به سه ضربه یا تکانی را متوجه مالک خودرو می سازد.

 

هزینه تعمیر و قیمت گیربکس اتوماتیک مزدا 3

متاسفانه به دلیل نوسانات بازار ارز و تورم و مشخص نمودن قیمت قطعات نمی توان قیمت مشخصی را برای تعمیر و گیربکس اتوماتیک مزدا ۳ ارائه داد لذا برای اطلاع از قیمتها نرخ تعمیر و قیمت قطعات با شماره ما تماس بگیرید

 

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏تهران، خ آزادی ،خ استاد معین، خیابان هاشمی، نرسیده به یادگار، روب رو ی بانک ملی،

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس یار

 

مهندس طاهری

 

09124864095

09394862970

Rate this post

About The Author

سلام محمد طاهری هستم با مدارک برق و مکانیک و تنظیم موتور هودرو های سواری از سازمان فنی حرفه ای کشوری و مدرک بین‌المللی تعمیر گیربکس اتوماتیک و مدرک کارشناسی برق الکترونیک. در خدمت شما برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما...

Comments (4)

    • محمد
    • مرداد 29, 1402 at 00:52 ق.ظ

    سلام خرابی کامپوتر مزدا به چه شکل است

      • admin
      • شهریور 3, 1402 at 21:04 ب.ظ

      سلام در صورت خراب شدن کامپیوتر گیربکس اتوماتیک مزدا تری چراغ تی به همراه چراغ چک abs esp ترکشن دیگر چراغ‌های پشت آمپر روشن شده و خودرو حالت منوال را نخواهد داشت

    • سجاد موسوی
    • مهر 9, 1402 at 22:00 ب.ظ

    سلام گیربکس ماشین در اثر سیل اب رفته توش بنظرتون چیکار کنم

      • admin
      • آبان 5, 1402 at 16:36 ب.ظ

      سلام باید بررسی بشه و اگر نیاز بود باز بشه تمیز کاری بشه

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button