در این مقاله به تمام مطالب در رابطه با چراغ گیربکس اتوماتیک ساندرو و ال۹۰ و سیمبل و داستر میپردازیم،با ما همراه باشید.

چراغ گیربکس اتوماتیک ال۹۰ و ساندرو کدام است؟

چراغ گیربکس اتوماتیک ساندرو و ال۹۰

چراغ چک گیربکس اتوماتیک در خانواده رنو مثل ال ۹۰ ساندرو سیمبل چراغ زرد رنگ شبیه فنر می‌باشد این چراغ بالای چراغ ترمز دستی که چراغ قرمز رنگ هست قرار دارد.


علت روشن شدن چراغ گیربکس ساندرو و ال۹۰ اتومات

روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک در خودروهای ساندرو ال ۹۰ سیمبل دلایل مختلفی دارد و از یک قطعه یا یک چیز مشخص نیست در واقع روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات می‌تواند به دلیل ایرادات برقی مثل ایرادات سنسوری سیم کشی کامپیوتر و یا ایرادات مکانیکی از داخل گیربکس باشد.

برای عیب یابی این ایراد باید خودرو توسط دستگاه دیاگ مورد بررسی قرار گیرد تا خطایی که در داخل کامپیوتر گیربکس ثبت شده و باعث روشن شدن این چراغ چک شده است را بررسی کرده و ایراد را عیب یابی کرد.

لازم به ذکر است در این مدل ایرادها عیب یابی مهمترین مسئله می‌باشد زیرا با یک تشخیص اشتباه و خرید یک قطعه اشتباه مالک خودرو تا سقف ۵ الی ۶ میلیون تومان متحمل خسارت خواهد شد در مجموعه تخصصی گیربکس یار خودرو شما توسط دستگاه دیاگ تخصصی گیربکس مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا با عیب یابی صحیح از خرید قطعات اشتباه از هزینه‌های بیهوده جلوگیری شود.

روشن شدن چراغ چک گیربکس و چک موتور ساندرو یا ال۹۰

گاهاً برای مالکین خودروهای ال ۹۰ ساندرو یا سیمبل پیش آمده که چراغ چک گیربکس و چراغ چک موتور با هم روشن شده در ویدیوی زیر علت این ایراد را خواهید دید.

 

لازم به ذکر است گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ و گیربکس اتوماتیک ساندرو و سیمبل مشابه یکدیگر هستند و تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو برای ال ۹۰ و سیمبول نیز مشابه است

دلیل روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات ساندرو

یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک ساندرو ال ۹۰ سیمبل مگان داستر ایرادات برقی مثل ایرادات سیم کشی یا خراب شدن سنسورهای روی گیربکس می‌باشد برای مثال در ویدیو زیر ایراد برقی گیربکس را را مشاهده فرمایید که به چه صورت می‌باشد.

 


خرابی شیر برقی و روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

یکی دیگر از عواملی که باعث روشن شدن چراغ گیربکس می‌شود خراب شدن سلونوئید یا شیر برقی گیربکس اتوماتیک می‌باشد که این ایراد معمولاً هنگام حرکت خودرو و تعویض دنده با  زدن تقه‌ای و روشن شدن چراغ چک گیربکس خودش را نشان می‌دهد.


علائم روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک بر روی ساندرو ال ۹۰

۱.روشن شدن چراغ چک گیربکس با علائمی نیز همراه است یکی از علائم تقه زدن خودرو به خصوص خودرویی که در حال حرکت باشد و چراغ چک روشن شود در حالتی که خودرو ساکن باشد و چراغ چک روشن شود معولاً حس نمی‌شود.

۲.عوض نکردن دنده و نداشتن حالت منوآل (نشان ندادن عدد دنده زمانی که دسته دنده را را روی حالت منوال می‌گذاریم)

۳.علامت دیگر روشن شدن چراغ چک گیربکس ساندرو یا گیربکس ال ۹۰ اتومات یا سیمبول سنگین شدن ماشین یا به زور حرکت کردن ماشین در هنگام شروع حرکت است به طوری که انگار خودرو را کسی گرفته کشش خودرو بسیار پایین می‌آید( این حالت به دلیل گیر کردن خودرو بر روی دنده ۳ می‌باشد)

به مجموع این حالات حالت اضطراری گیربکس می‌گویند.

روغن گیربکس ال۹۰ اتومات و ساندرو

خیلی از مالکان خودرو وقتی چراغ چک گیربکس خودرو خود روشن می‌شود اقدام به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می‌کنند اما باید بگویم این کار در ۹۹ درصد مواقع ‌فایده می‌باشد زیرا حتی اگر روغن کثیف شده باشد و دیر عوض شده باشد و یا حتی روغن تقلبی در داخل گیربکس شما باشد دیگر آسیب این مسئله به گیربکس شما رسیده است و با تعویض روغن گیربکس درست نمی‌شود.

فقط در یک صورت می‌تواند این اتفاق با تعویض روغن برطرف شود که آن هم حجم روغن گیربکس شما کمتر از حد استاندارد باشد برای اطلاعات بیشتر در رابطه با روغن گیربکس و حجم آن روی نوشته‌های زیر کلیک کنید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و حجم آن

 

5/5 - (1 امتیاز)

About The Author

سلام محمد طاهری هستم با مدرک( برق و مکانیک و تنظیم موتور خودرو های سواری) از سازمان فنی حرفه ای کشوری و مدرک بین‌المللی تعمیر گیربکس اتوماتیک و مدرک کارشناسی برق الکترونیک. در خدمت شما برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما...

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button