علت ضربه زدن گیربکس ۲۰۶ اتوماتیک یا علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ را مورد بررسی قرار خواهیمداد.
تقه زدن گیربکس اتوماتیک ۲۰۶
یکی از ایرادهای رایجی که در گیربکس های اتوماتیک پژو ۲۰۶ به وجود میآید لگد زدن یا ضربه زدن یا اصطلاحا تقه زدن در گیربکس میباشد برای مثال ممکن است هنگامی که شما دنده را روی درایو (D) یا روی ریورس( R )قرار میدهید ضربه احساس کنید یا در هنگام تعویض دنده ضربهای را در اتاق خودرو حس کنید یا این ضربه گاهاً میتواند با روشن شدن چراغ به صورت S و * در ۲۰۶ باشد هنگامی که ترافیکها ایست کامل میکنید ضربهای حس کنید جوری که انگار کسی از پشت به خودرو شما زده است و یا زمانی که سرعت خود خیلی کم است هنگام شروع به گاز دادن خودرو برای یک یا دو ثانیه گاز خلاص خورده و سپس با یک ضربه شروع به حرکت کند.
در ادامه این ایرادها را به صورت ویدیو خواهید دید.
1. تقه زدن در هنگام تعویض دنده به همراه روشن شدن چراغ چک گیربکس :
این ایراد بیشتر میتواند در اوایل صبح هنگامی که خودرو سرد است و تازه اقدام به حرکت کرده این اتفاق بیفتد و با گرم شدن ماشین دیگر تقه نزده و چراغ گیربکس روشن نشود.
2. علت تقه زدن گیربکس اتومات پژو ۲۰۶ در هنگام توقف و ایست کامل:
این ایراد اغلب زمانی که خودرو کاملاً گرم شده و دمای موتور و گیربکس بالا است اتفاق میافتد و به مرور زمان پس از طی ۳۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر و با مستهلک شدن قطعات مصرفی داخل گیربکس بوجود میآید.
3. علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ ابتدای حرکت
این ایراد معمولاً زمانی اتفاق میافتد که خودرو گرم شده و هنگامی که ترمز کردهاید و مجدداً اقدام به شروع حرکت میکنید خودرو یک گاز خلاص خورده و با یک ضربه شروع به حرکت میکند.
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک ۲۰۶
گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۶ به دلایل بسیار زیادی با ایراد ضربه زدن یا تقه زدن روبرو میشود.
ایرادها میتواند ایرادهای کلی و یا جزئی باشد برای مثال میتواند این ایراد با هول کردن حجم روغن در صورت کم بودن روغن برطرف شود یا میتواند ایراد از گرفتگی فیلتر روغن باشد که باعث باز شدن کامل گیربکس و توقف یک روزه ماشین در تعمیرگاه باشد.
عواملی مثل
۱.خراب شدن شیر برقی گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶
۲تقلبی بودن روغن یا کم بودن حجم روغن خراب شدن بلوکه هیدرولیکی یا ساعت گیربکس
۳.فرار روغن از داخل گیربکس فرار روغن از داخل گیربکس
۴.مستهلک شدن پیستونهای داخل گیربکس
۵.تمام شدن باندهای ترمزی
۶.گرفتگی فیلتر روغن
و…
از جمله عوامل تقه زدن در گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ و گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ هستند که باید توسط متخصص گیربکس اتوماتیک مورد بررسی قرار گیرد.
دلایل تقه زدن گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶
به علت یکی بودن گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۶ دلایل بالا در مورد خودرو ۲۰۶ نیز صدق میکند.
هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک ۲۰۷
هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۶ بستگی به نوع ایراد دارد برای مثال اگر این تقه زدن با کم بودن حجم روغن باشد با هزینه زیر ۵۰۰ هزار تومان برطرف خواهد شد اما اگر ایراد از شیر برقی یا ساعت گیربکس باشد بین ۳ الی ۵ میلیون تومان و اگر ایراد از داخل گیربکس باشد بالای ۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
انواع تقه زدن گیربکس اتوماتیک ۲۰۷
در گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ میتواند حالت های مختلفی داشته باشد برای مثال زمانی که خودرو سرد هست واند ضربه بزند و یا برعکس زمانی که خودرو بسیار گرم میشود میتواند ضربه بزند در نتیجه برای خرید خودروی مجهز به گیربکس اتوماتیک باید خودرو را در حالت سرد و گرم تست کرد زیرا بعضی از ایرادهها در حالت سرد بودن موتور و اول صبح پس از چندین ساعت خاموش بودن خودرو خود را نشان میدهند و بعضی از ایرادها با گرم شدن زیاد خودرو.
چرا گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ تقه میزند؟
گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ تواند به دلایلی حتی به جز گیربکس در هنگام تعویض دنده تقه یا ضرب بزند.
برای مثال هنگامی که دسته موتور یا دسته گیربکس خراب باشد یا پاره شده باشد خودرو اتوماتیک در هنگام تعویض دنده یا زمانی که شما خودرو را بر روی حالت درایو یا دنده عقب میگذارید تقه میزند زیرا دسته موتور یا دسته گیربکس قطعهای است که موتور و گیربکس را بر روی اتاق خودرو نگه میدارد.
دلیل دیگری که میتواند باعث ضربه زدن یا تق زدن در گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ باشد و به گیربکس آن مرتبط نباشد خراب شدن یا اختلال در عملکرد دریچه گاز میباشد.
در بعضی از موارد حتی ایرادات برقی ایرادات بوجود آمده در کامپیوتر گیربکس ایرادات نرمافزاری و یا خراب بودن باتری میتواند باعث بروز ضربه زدن یا تق زدن در گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ و گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ باشد.
برای اطلاع از نحوه ی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ و نوع روغن گیربکس ۲۰۶ و حجم استاندارد آن کیلیک کنید.