توربین گیربکس اتوماتیک ۲۰۷

مشکلات رایج گیربکس اتومات ۲۰۷ رفع ایراد انها در مجموعه ی گیربکس یار

ایرادات رایج گیربکس ۲۰۷ اتومات

۱. ایراد روشن شدن چراغ چک گیربکس که در ۲۰۷‌های قدیمی به صورت اس و ستاره و در ۲۰۷‌های جدید به صورت چرخ دنده زرد می‌باشد.

دلیل روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک موارد زیادی را شامل می‌شود از جمله ایرادات برقی و یا مکانیکی گیربکس مثل سنسورهای روی گیربکس شیر برقی یا ساعت و یا معیوب شدن قطعات داخل گیربکس و یا حتی ایرادات برقی مربوط به موتور مثل دریچه گاز یا سیم کشی شبکه کن و خرابی کامپیوتر گیربکس یا موتور که برای پی بردن به ایراد و عیب یابی آن باید به مجموعه گیربکس یار مراجعه کرده تا خودروی شما توسط متخصص گیربکس اتوماتیک با دستگاه دیاگ تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 روی نوشته آبی کلیک کنید.

ایراد تقه زدن گیربکس ۲۰۷

یکی دیگر از ایرادات رایج گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ تقه زدن گیربکس اتوماتیک 207 هنگام توقف یا هنگام شروع حرکت می‌باشد و یا حتی تقه زدن  بین تعویض دنده‌ها که می‌تواند با روشن شدن چراغ چک گیربکس همراه باشد.

 

پژو ۲۰۷ یکی از محبوب‌ترین خودروهای هاچ‌بک در ایران است که به دلیل رانندگی نرم و امکانات رفاهی مناسب، طرفداران زیادی دارد. اما گیربکس اتوماتیک این خودرو گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو می‌شود که می‌تواند رانندگی را آزاردهنده کند. در این مقاله به بررسی رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ و راهکارهای رفع آنها می‌پردازیم.

خرابی شیر برقی گیربکس اتومات ۲۰۷

در صورت خراب شدن شیر برقی گیربکس اتومات ۲۰۷ در اول صبح‌ها یا یک ربع اول رانندگی چراغ گیربکس همراه با یک تغییر روشن می‌شود.

سپس بعد از خاموش و روشن کردن خودرو و گرم شدن آن این ایراد را دیگر مشاهده نخواهیم کرد

و زمانی که با دستگاه دیاگ به خودرو متصل می‌شویم با خطای عدم تنظیم بودن فشار روغن مواجه می‌شود.

البته که باید برای عیب یابی و تشخیص دو صحیح مشکل ماشین خودرو توسط متخصص گیربکس بررسی شود.

 

مشکلات رایج گیربکس اتومات ۲۰۷:

 

تقه زدن گیربکس: تقه زدن هنگام تعویض دنده، به خصوص در دنده‌های 1 و 2، یکی از رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ است. این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی شیر برقی، سنسور دور موتور، یا نقص در یونیت هیدرولیک باشد.

مشکل در دنده معکوس: در برخی موارد، گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ درگیر شدن دنده معکوس را به سختی انجام می‌دهد یا به طور کامل از انجام آن امتناع می‌کند. این مشکل می‌تواند ناشی از نقص در باندهای داخلی گیربکس یا خرابی سلونوئید دنده معکوس باشد.

تأخیر در تعویض دنده: اگر گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ شما در تعویض دنده‌ها تأخیر دارد، ممکن است مشکل از سنسور سرعت، سنسور دریچه گاز، یا کامپیوتر گیربکس باشد.

نشت روغن گیربکس: نشت روغن گیربکس می‌تواند باعث کم شدن سطح روغن و در نهایت آسیب به گیربکس شود. نشانه‌های نشت روغن گیربکس شامل لکه‌های روغن زیر خودرو و بوی روغن سوخته است.

 

راهکارهای رفع مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۷:

تعمیر یا تعویض قطعات معیوب: در بیشتر موارد، مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ با تعمیر یا تعویض قطعات معیوب قابل حل است. برای انجام این کار، باید به یک تعمیرکار متخصص گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

استفاده از روغن گیربکس مناسب: استفاده از روغن گیربکس با کیفیت و مناسب با نوع گیربکس، می‌تواند به عملکرد صحیح و طول عمر آن کمک کند.

سرویس دوره‌ای گیربکس: انجام سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ طبق توصیه‌های سازنده، می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کند.

نکات مهم:

اگر با هر یک از مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ روبرو هستید، به تعویق نیندازید و برای رفع آن به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

سعی نکنید خودتان مشکلات گیربکس اتوماتیک را حل کنید، زیرا این کار می‌تواند به آسیب بیشتر آن منجر شود.

از تعمیرگاه‌های معتبر و شناخته شده برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ خود استفاده کنید.

 

نکته:

گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ از نظر فنی پیچیده است و ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو شود. با آگاهی از رایج‌ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ و راهکارهای رفع آنها، می‌توانید در صورت بروز مشکل، به سرعت آن را حل کنید و از رانندگی با این خودرو لذت ببرید.

برای اطلاع از روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ روی نوشته سبز کلیک کنید.

و برای اطلاع از حجم روغن گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ روی نوشته قرمز کلیک کنید.

Rate this post

About The Author

سلام محمد طاهری هستم با مدرک( برق و مکانیک و تنظیم موتور خودرو های سواری) از سازمان فنی حرفه ای کشوری و مدرک بین‌المللی تعمیر گیربکس اتوماتیک و مدرک کارشناسی برق الکترونیک. در خدمت شما برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک خودروی شما...

نوشتن کامنت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Call Now Button